شناسهٔ خبر: 107634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خبرداد:

طرح بهسازی مسجد الاجتهاد، آزادراه قم – تهران، اجرایی شد

خبر رئیس اداره نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال، طرح بهسازی صحن، محوطه و تعمیرات اساسی سرویس‌های بهداشتی مسجد الاجتهاد، آزادراه قم- تهران عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، رئیس اداره نظارت این اداره کل اظهار داشت:  به منظور صیانت و ارتقا سطح خدمات اماکن بین راهی، طرح بهسازی مسجد الاجتهاد، واقع درکیلومتر ۴۵ لاین غربی آزادراه قم- تهران، عملیاتی شد.

رئیس اداره نظارت راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به موقعیت ایستایی مسجد الاجتهاد، که درغالب ایام سال( بخصوص ایام مناسبتی) با مراجعه انبوه نمازگزاران و دیگر کاربران جاده‌ای روبروست، طرح بهسازی این مسجد هماره از دغدغه‌های اداره کل متبوع بوده است.

داود احمد پوراضافه کرد: پس از مطالعات صورت گرفته و استعلام پیشنهادات مسئولین ذی ربط، خصوصا مدیر ستاد اقامه نماز استان قم، طرح بهسازی مسجد الاجتهاد، دردوبخش بهسازی صحن و توسعه و تعمیرات اساسی وضوخانه ها و سرویس‌های بهداشتی، از دهم فروردین ماه سالجاری عملیاتی شد.

وی درادامه یادآور شد: با عنایت به مراجعه خیل گسترده نمازگزاران و دیگر کاربران  به این مسجد، درطرح توسعه و تعمیرات اساسی وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، افزایش چشمه‌ها از ۸ چشمه به ۱۵ چشمه دردستور کار قرار گرفت.                

احمد پور درتوضیحی تکمیلی تصریح کرد: با توجه به محدودیت مکانی وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی که امکان افزایش تعداد روشویی‌ها و چشمه‌ها را غیرممکن ساخته بود، تصمیم گرفته شد، نسبت به جابجایی و تفکیک جانبی وضوخانه ها و سرویس‌های خواهران و برادران اقدام شود.

رئیس اداره نظارت راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، جابجایی وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی خواهران، به یال شمالی مسجد را امری درراستای توسعه و افزایش تعداد روشویی‌ها و چشمه‌ها دانست و تاکید کرد: تفکیک کامل و جابجایی وضوخانه و سرویس‌ها دردویال شمالی و جنوبی مسجد، ضمن تسهیل درارائه خدمات بهداشتی، موجبات رعایت شئون نمازگزاران و دیگر کاربران را فراهم می آورد.
داود احمد پور درخصوص دیگر اقدامات اجرایی این طرح گفت: دربخش تعمیرات اساسی سرویس‌ها، ضمن جابجایی و افزایش تعداد روشویی‌ها و چشمه‌ها، نسبت به کاشی‌کاری، رنگ آمیزی، اجرای تاسیسات مکانیکی- برقی( شیر آلات، برق کشی و..)، حفر چاه فاضلاب و ... اقدام می شود.

وی درادامه این خبر به اهم اقداماتی که درقالب بهسازی صحن و... مسجد صورت می گیرداشاره و تصریح کرد: سفیدکاری و رنگ آمیزی ورودی مسجد ( کفش کن)، تسطیح و مرتب سازی محوطه بیرونی و... درزمره اقداماتی است که به منظور بهسازی این مسجد به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رئیس اداره نظارت راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درخصوص میزان اعتبار این پروژه اظهار داشت: افزون بر ۵۵ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح بهسازی مسجد الاجتهاد تخصیص یافته که تماما از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.

داود احمد پور بازه زمانی اجرا و تکمیل این طرح را دوماهه برآورد کرد و خاطر نشان ساخت: ان شاا... طی نیمه دوم خردادماه امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه بین راهی باشیم .

انتهای پیام/