شناسهٔ خبر: 107639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

مشارکت آستان قدس رضوی در تکمیل پروژه های چهارمحال و بختیاری

حسینعلی مقصودی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تمایل شرکت های عمرانی وابسته به آستان قدس رضوی برای مشارکت در پروژه های راه و مسکن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در نشست با مدیرعامل مؤسسه عمران و توسعه آستان قدس رضوی با اشاره به پروژه های مهم و در دست احداث استان، نحوه امکان مشارکت در آن ها را تشریح کرد. وی یکی از زمینه های مشارکت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: در شهرهای بزرگ همچون شهرکرد و بروجن که نوع ساخت واحدها انبوه سازی است؛ شرکت های وابسته به آستان می توانند در ساخت واحدها مشارکت نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: پروژه های مسکونی ـ تجاری مشارکتی در مناطق خاص مرکز استان، از دیگر مواردی است که زمینه همکاری در ساخت آن ها وجود دارد.

مقصودی همچنین به احداث پروژه های راه اشاره کرد و با معرفی تعدادی از پروژه های راه در نقاط مختلف استان، گفت: پروژه های راه دارای ردیف اعتباری بودجه و شناسنامه دار می توانند موارد مناسبی برای مشارکت با آستان باشند.

وی احداث راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد را از مهمترین پروژه های در دست احداث استان معرفی کرد و ادامه داد: احداث این خط ریلی دارای بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی و در مراحل پایانی زیرسازی است. مدیرکل راه و شهرسازی استان مراحل پایانی زیرسازی و قبل از ریل گذاری را نیازمند اعتبار زیاد دانست و افزود: تکمیل احداث اتصال استان به راه آهن سراسری و در ادامه اتصال این خط ریلی به جنوب کشور از دیگر ظرفیت های موجود برای همکاری و مشارکت در طرح های حمل و نقل استان است.

مدیرعامل مؤسسه توسعه و عمران آستان قدس رضوی نیز در این نشست از ظرفیت موجود در شرکت های وابسته به آستان برای مشارکت در طرح های چهارمحال و بختیاری سخن گفت. مهدی قربانی به معرفی 8 شرکت عمرانی و فنی وابسته پرداخت و افزود: زمینه مشارکت در تعدادی از پروژه های راه و مسکن در استان وجود دارد و پس از بازدید  و تشکیل جلسات و ارائه مستندات پروژه ها، این زمینه های همکاری مشخص خواهد شد.

وی همچنین در این جلسه از آمادگی برای تکمیل زائرسرای استان در مشهد مقدس خبر داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست ایجاد زمینه های مشارکت شرکت های سرمایه گذاری همچون مؤسسه عمران و توسعه آستان قدس در پروژه های استان را بسیار مهم و ضروری خواند. محمدکاظم منزوی افزود: قطعا فراهم کردن امکان حضور و مشارکت شرکت های بزرگ، رونق و تحرک بالایی در روند احداث، تکمیل و بهره برداری از پروژه های مهم در استان ایجاد خواهد کرد.