شناسهٔ خبر: 107646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی پرونده تخلف ۳۸۹ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان

تخلف شرکت .jpg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان رسیدگی به پرونده تخلف ۳۸۹ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به بررسی ۳۸۹پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: از این تعداد ۳۱۵ پرونده در حوزه کالا و ۷۴ پرونده در حوزه مسافر بودند.

وی افزود: در حوزه شرکت های حمل و نقل کالا، برای ۴۰ شرکت حکم تعطیلی، ۲۰۰ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی، ۲۵ شرکت تذکر کتبی دریافت و ۵۰ شرکت نیز ملزم به رعایت ضوابط و تبرئه شدند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در حوزه شرکت های حمل و نقل مسافربری نیز ۱۰ شرکت تذکر کتبی دریافت، ۵۰ شرکت مشمول جریمه نقدی،۴ شرکت تعطیل و ۱۰ شرکت تبرئه شدند.

بهرامی نیا عمده تخلف شرکت ها را عدم پرداخت کرایه و سوء استفاده از کد پستی عنوان کرد و این اداره کل ضوابط تأسیس و بهره برداری از شرکت های حمل ونقل بین شهری را ابلاغ کرده و همه شرکت های حمل ونقل خوزستان ملزم به اجرای این ضوابط هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: طبق این ضوابط در صورت توقف فعالیت های حمل ونقل این شرکت ها، پروانه فعالیت آنها توسط این اداره بررسی و در صورت تخلف لغو می شود.

انتهای پیام/