شناسهٔ خبر: 107670 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

بررسی دو طرح‌ جامع جدید در پایانه‌های مرزی/ ضرورت تغییر رویکرد در اولویت‌بندی طرح‌های حمل و نقل/ نصب ۴۳۰۰ تابلو اخطاری، انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

جاده کلیبر - خداآفرین بررسی دو طرح‌ جامع جدید در پایانه‌های مرزی، ضرورت تغییر رویکرد در اولویت‌بندی طرح‌های حمل و نقل و نصب چهار هزار و ۳۰۰ تابلو اخطاری، انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی کرمانشاه از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

شهرستان ایذه مشکل شبکه ارتباطی ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نسبت به انتشار فیلمی مبنی بر استفاده اهالی روستای سرصحرا خواجه انور از سیم بکسل برای تردد در یک مسیر کوهستانی،‌ واکنش نشان داد و گفت: تمامی این روستاها از مسیرهای ارتباطی خاکی برخوردار هستند.

سرمایه شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش یافت

هیأت وزیران با اصلاح اساسنامه شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد.

بررسی ۲ طرح‌ جامع جدید در پایانه‌های مرزی

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲ طرح‌ جامع جدید برای پایانه‌های مرزی میلک و رازی نشست ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

تکمیل تقاطع غیر همسطح ملکشاهی در آینده نزدیک

یکی از نقاط پرحادثه جاده ای استان ایلام با بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره شهر حذف می‌شود.

تردد بیش از ۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از شروع طرح نوروزی تا کنون با توجه به عدم وجود محدودیت ها مجموع تردد وسایل نقلیه در تمامی محورهای استان بیش از ۵ میلیون تردد بوده است.

ضرورت تغییر رویکرد در اولویت‌بندی طرح‌های حمل و نقل/ استفاده از دانش روز در اجرای پروژه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تغییر در روش‌های اجرای پروژه‌های حمل و نقل بر مبنای دانش های نوین روز یک اصل اساسی است.

نقش آفرینی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه خدمات منحصر به‌فرد و دانش بنیان

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: امسال با الگو قرار دادن شعار سال، نقش آفرینی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه خدمات منحصر به فرد و دانش‌بنیان در پروژه‌های ملی و استانی افزایش می‌یابد.

بیش از ۴هزار مسافر راهیان نور با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین جا‌به جا شدند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: همزمان با آغاز اعزام کاروان های راهیان نور از نیمه اسفند۱۴۰۰ تاکنون، ۴هزار و ۳۷۰مسافر این کاروان‌ها از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

ریزش دیواره معدن در جاده هراز خسارت جانی و مالی در پی نداشت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت:‌ گرد و خاک ناشی از رانش کوه و ریزش دیواره معدن در محور هراز در معدن بخش خصوصی بود که خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشت.

نصب ۴۳۰۰ تابلو اخطاری، انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی کرمانشاه/ فعالیت شبانه‌روزی گشت‌های راهداری به منظور جلوگیری از سرقت علائم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از فعالیت شبانه‌روزی گشت‌های راهداری به منظور جلوگیری از سرقت علائم و نصب چهار هزار و ۳۰۰ تابلو در محورهای مواصلاتی خبر داد.

ثبت بیش از ۵۰۰ هزار سفر جاده‌ای/اعزام و پذیرش بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی

بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوازدهم فروردین سال جاری، بیش از ۵۰۰ هزار سفر جاده‌ای، ۳ هزار و ۲۰۰ سفر ریلی و ۱۷ هزار و ۱۷۱ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.

ثبت بالغ بر ۴۷۵ هزار سفر جاده‌ای در ایام نوروز/ بیش از یک میلیون نفر با قطار سفر کردند/ حدود ۱۶ هزار فروند نشست و برخاست هوایی به ثبت رسید/ مسافران دریایی بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر شدند

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آخرین آمار سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ را اعلام کرد.