به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران محسن هاشمی اظهار داشت : از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین سال جاری بیش ازیک میلیون ۶۳۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده از این میان حدود ۲۲ هزار و ۷۴۱ تماس توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده که این میزان نسبت به مشابه سال قبل رشدی ۱۸۷درصدی داشته است.
هاشمی ادامه داد: همچنین دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راهها و شکایت از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مواردی هستند که مردم از طریق تماس با این سامانه می توانند پیگیری کنند.
وی گفت:کارشناسان مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جادهای استان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مسافران و کاربران جادهای در خصوص وضعیت راهها و حمل و نقل جاده ای هستند.
وی در ادامه ساعات اوج تردد را ۱۷ الی ۱۹ اعلام و افزود : پرترددترین محور ارتباطی را ساری-قائمشهر به میزان میانگین روزانه بیش از ۴۷ هزار تردد روزانه از هر جهت عنوان کرد.
رئیس اداره مدیریت راهها استان تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده ای محترم تقاضا داریم قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه ریزی نمایند.
هاشمی خاطر نشان ساخت : اطلاعات جاده ای از طریق درگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز قابل دسترسی و استفاده هموطنان عزیز است .
وی افزود : سامانه تلفن گویای ۱۴۱ آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها ، انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعاتی چون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بین راهی موجود وغیره را به تماس گیرندگان ارائه می کند.
وی اظهار داشت : این سامانه قابلیت دریافت ، ثبت و ارائه کد پیگیری جهت شکایات مطرح شده در خصوص حمل و نقل کالا و مسافر را دارد.