شناسهٔ خبر: 107682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مرکز مدیریت راه‌های مازندران خبر داد:

ثبت بیش از یک میلیون ششصد هراز تماس مردمی با سامانه ۱۴۱

مازندران- مهندس هاشمی رئیس اداره مدیریت راهها استان مازندران از ثبت و دریافت یک میلیون ۶۳۳ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آغاز طرح نوروزی (از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین سال جاری ) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران محسن هاشمی اظهار داشت : از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین سال جاری بیش ازیک میلیون ۶۳۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده از این میان حدود ۲۲ هزار و ۷۴۱ تماس توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده که این میزان نسبت به مشابه سال قبل رشدی ۱۸۷درصدی داشته است.

 هاشمی ادامه داد: همچنین دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راه‌ها و شکایت از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مواردی هستند که مردم  از طریق تماس با این سامانه می توانند پیگیری کنند.

وی گفت:کارشناسان مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مسافران و کاربران جاده‌ای در خصوص وضعیت راه‌ها و حمل و نقل جاده ای هستند.

وی در ادامه ساعات اوج تردد را ۱۷ الی ۱۹  اعلام و افزود : پرترددترین محور ارتباطی را ساری-قائمشهر به میزان میانگین روزانه بیش از ۴۷ هزار تردد روزانه از هر جهت عنوان کرد.

رئیس اداره مدیریت راهها استان تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده ای محترم تقاضا داریم قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه ریزی نمایند.

هاشمی خاطر نشان ساخت : اطلاعات جاده ای از طریق درگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز قابل دسترسی و استفاده هموطنان عزیز است .

وی افزود : سامانه تلفن گویای ۱۴۱ آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها ، انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعاتی چون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بین راهی موجود وغیره را به تماس گیرندگان ارائه می کند.

وی اظهار داشت : این سامانه قابلیت دریافت ، ثبت و ارائه کد پیگیری جهت شکایات مطرح شده در خصوص حمل و نقل کالا و مسافر را دارد.