شناسهٔ خبر: 107689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی یکسال گذشته انجام شد:

خط کشی ۸۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان شاهین دژ

نیوجرسی آذربایجان غربی رئیس اداره راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای شهرستان شاهین دژ از خط کشی ۸۸ کیلومتر در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، کاظم پاشائی رئیس اداره راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای شهرستان شاهین دژ اظهار کرد: طی سال گذشته به منظور بالا بردن امنیت تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان شاهین دژ عملیات لکه گیری و چاله پرکنی در راههای اصلی و روستایی به حجم ۱۰۶ تن ، رنگ آمیزی سرعت گیر ۵۷ عدد انجام شده است.

وی از تسطیح و رگلاژ در محورهای روستایی بیش از ۱۵۰ کیلومتر در بخش مرکزی و کشاورز خبر داد و اعلام نمود: در مدت زمان مذکور محور روستایی حاجی آباد – نازانلو بطول ۴ کیلومتر و راه روستایی صفا خانه بطول ۱.۵ کیلومتر آسفالت شده است.

وی تصریح کرد: در کنار آسفالت، تعمیر و بهسازی باید نگهداری از آن‌ها نیز به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه خود روستاییان نیز اصلی‌ترین نقش را دارند.

وی ادامه داد: تکمیل سه دهنه پل لوله ای بتنی در محور شاهین دژ – تکاب و افزایش شانه در طرفین نیز احداث و آزاد سازی راه روستایی کل چرمو – خولینه بطول ۱۵ کیلومتر و حذف ۲ گردنه و تسطیح و رگلاژ مسیر حسین آباد – کرکره – چراغ ابدال – محمودآباد و خولینه از دیگر اقدامات انجام شده بخش راهسازی این شهرستان در سال قبل است.

کاظم پاشائی از بازسازی و تعمیر تابلو ۶۴۷ عدد در این مدت خبر داد و گفت: تابلو گذاری به تعداد ۱۷۴  عدد، رنگ آمیزی پایه تابلو ۲۸۰ عدد ، شستشوی تابلو و علایم ۷۶۰ مورد و نصب چراغ چشمک زن به تعداد ۳۹ عدد نیز بخشی از دیگر اقدامات ایمنی این اداره شهرستانی در مدت مذکور بوده است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، نیو جرسی بتنی ۶۰ متر، ترانشه برداری ۹۸۰ متر ، جمع آوری یا تعمیر گاردیل ۳۹ عدد جهت ایمن سازی محورهای مواصلاتی در شهرستان شاهین دژ انجام گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شاهین دژ  از آرام سازی جریان ترافیک در برخی محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: سال قبل به منظور آرام سازی جریان ترافیک در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی این اداره شهرستانی ۴ مورد کاهنده سرعت ایجاد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور کاهش تلفات جاده ای  ۲۱۰ مورد گشت تلفیقی با پلیس راه با همکاری دستگاه مرتبط جهت ارتقاء محورهای شهرستان یاد شده انجام یافته است.