شناسهٔ خبر: 107692 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید در شمال و شمال غرب کشور / آبهای خلیج فارس مواج ومتلاطم/ وزش گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور

طوفان کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از نوار غربی کشور خبر داد و گفت: آبهای خلیج فارس به ویژه غرب خلیج فارس امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز، هجدهم فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

وی از نفوذ سامانه بارشی در برخی از استان‌ها خبر داد و گفت:‌ امروز با ورود سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، استان‌های همدان، مرکزی و قم در برخی از ساعات رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت

رفیعی افزود: این شرایط جوی فردا در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان هم خواهیم داشت و روز شنبه با ورود موج بارشی جدید مجددا مناطق شمال غرب، غرب و بخش های غربی و مرکزی دریای خزر و استان هایی که در دامنه های جنوبی البرز مرکزی واقع شده اند بارش خواهند داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در روز یکشنبه در نوار شمالی کشور در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق رخ خواهد داشت و در روز دوشنبه جو آرام خواهد بود و از امروز تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: امروز پنجشنبه به دلیل گرد و خاک در کشور عراق وجود دارد و انتقال آن به نوار غربی کشور، استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور پدیده غبار را تجربه خواهند کرد.

رفیعی در ادامه گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش محسوس دما پیش بینی می شود و فردا مجدد در این مناطق افزایش دما را خواهیم داشت. همچنین آبهای خلیج فارس به ویژه غرب خلیج فارس امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان پایتخت را امروز ابری و در طول روز همراه با وزش باد پیش بینی کرد و افزود : بعد از ظهر وزش باد شدید خواهد بود و احتمال رگبار و رعد و برق هم وجود دارد.

رفیعی با اعلام حداکثر ۲۷درجه بالای صفر دمای تهران گفت: حداقل دمای تهران امروز به ۱۷ درجه بالای صفر خواهد رسید و پیش بینی می کنیم فردا به ۱۶ درجه بالای صفر برسد.