شناسهٔ خبر: 107727 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود موج بارشی جدید از غرب وشمال غرب به کشور/وزش باد شدید درتهران/وزش باد شدید و گردوخاک در جنوب غرب و غرب کشور

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی از ورود موج بارشی جدید از غرب وشمال غرب به کشور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید و در جنوب غرب و غرب کشور گردوخاک خواهد بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز، نوزدهم فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

به گفته رفیعی طی ۲۴ ساعت آینده در آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، اردبیل و غرب استان کردستان رگبار باران پیش بینی می شود و در استان‌های خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی و گلستان بارش ها به شکل پراکنده رخ خواهد بود.

وی از ورود موج بارشی از فردا به کشور خبر داد و گفت: مناطقی از شمال غرب، غرب، بخش‌های غرب و مرکزی دریای خزر را در برمی گیرد و همچنین استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شدند بارش پیش بینی می شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی روز یکشنبه نوار شمالی کشور در بعضی ازساعات رگبار و رعد‌و‌برق رخ خواهد داد و روزهای دوشنبه و سه شنبه جوی آرام درکشور خواهیم داشت.

 وی بیان کرد: توده گرد و خاک که از عراق واردشده است، امروز غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و طی سه روز آینده پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور در بعضی از ساعات وزش باد شدید خواهد بود و در استان‌های غرب و جنوب غرب و مرکز کشور هم پدیده گرد‌وخاک را خواهیم داشت.

رفیعی در ادامه گفت: روزهای شنبه و یکشنبه بخش های شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان پایتخت را امروز غبارآلود و نیمه ابری پیش بینی کرد و افزود : از بعد از ظهر وزش باد شدید خواهد بود و حداکثر  دمای امروز تهران ۲۳درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دمای تهران امروز به ۱۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.