شناسهٔ خبر: 107755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی اعلام کرد:

جابه جایی قریب به ۱۰۰ هزار مسافر از فرودگاه تبریز در نوروز ۱۴۰۱/ رشد ۱۸۴ درصد پروازهای خارجی

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جاری، حدود صد هزار نفر از فرودگاه تبریز جابه جا شده اند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جاری، حدود صد هزار نفر از فرودگاه تبریز جابه جا شده اند.

آذری ضمن اعلام این مطلب افزود: طبق آمار ثبت شده، کل پروازهای فرودگاه تبریز در این مدت تعداد ۷۵۹ پرواز بوده است که نسبت به ۵۹۲ پرواز نوروز سال گذشته، از رشدی ۲۹ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: بیشترین افزایش پرواز فرودگاه تبریز در ایام نوروز در بخش پروازهای خارجی بوده است که با رشد ۱۸۴ درصدی از ۷۷ پرواز در سال گذشته به ۲۱۸ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی بیان کرد: در مجموع تعداد ۹۶۴۶۳ نفر در عملیات نوروزی سال جاری از فرودگاه تبریز جابجا شده اند که نسبت  به ۵۵۷۴۸ نفر در سال قبل شاهد رشدی ۷۳ درصدی در این حوزه هستیم.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، آذری در پایان گفت: بار جابجا شده از فرودگاه تبریز هم بیش از ۷۷ درصد رشد داشته است و عدد ۱۱۲۶۴۷۸ کیلوگرم را به ثبت رسانده است.