شناسهٔ خبر: 107787 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان اعلام کرد؛

ثبت بیش از ۳۱۰هزار آزمایش فنی و تخصصی در پروژه‌‎‎‌‎‌های عمرانی

آزمایشگاه خاک مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان گفت: این آزمایشگاه در سال گذشته بیش از ۳۱۰ هزار مورد آزمایش فنی و مهندسی را به منظور ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی ملی و استانی به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهدی ساعدی، مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان، گفت: این آزمایشگاه با دارا بودن ۷۵ نفر نیروی متخصص و مجرب در بخش‌های فنی و اداری و با در اختیار داشتن تجهیزات فنی به روز و استاندارد در مرکز استان، شعب و واحد‌های محلی مستقر، فعالیت داشته و در پروژه‌های عمرانی نقش آفرینی کرده است.

ساعدی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم و مجموعه وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفی و ساخت مطلوب خانه در طرح نهضت ملی مسکن،‌ عنوان کرد: آزمایشگاه استان با حضور در پروژه‌های مختلف این طرح در شهرستان‌های سیرجان، کرمان، زرند، رفسنجان، کوهبنان و انار آزمایش زیرسازی معابر و شهرک‌سازی، مصالح ساختمانی اعم از میلگرد، جوش، مصالح سنگی، آهک، جداول بتنی و نمونه برداری از بتن تازه، خدمات لازم را در سال گذشته ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: این آزمایشگاه موفق شد در یک اقدام جهادی همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در شهر سیرجان نسبت به نمونه برداری و انجام آزمایشات بالغ بر ۵۵ سری بتن تازه اقدام و رکورد جدیدی در نمونه برداری در یک روز را به ثبت برساند.

مدیر کل استان با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته در آزمایشگاه استان، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه در۸۶۰ پروژه نسبت به انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت عملیات‌های خاکی، بتنی و آسفالت و ... با تجهیزات به روز و مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی مبادرت کرده است.

ساعدی افزود: ۹۲ هزار و ۶۵۰ مورد آزمایش در بخش مقاومت مصالح، ۴۰ مورد آزمایش طرح بتن، ۳۳ مورد آزمایش طرح آسفالت در بخش غیر مخرب، ۸۲ هزار و ۴۰۰ آزمایش انواع جوش، انجام لنگر پیچشی پیچ و مهره، آزمایش دوام بتن، چهار هزار و ۱۰۰ مورد آزمایش در بخش شیمی و فیزیک، یک هزار و ۷۸۰ متر انواع حفاری در ۲۵ پروژه، شش هزار و ۱۰۰ مورد آزمایش مهندسی خاک، ۱۹ مورد گزارش GSI (تعیین شاخص مقاومت توده سنگ)، ۴۱ هزار و ۱۷۰ مورد آزمایش نمونه بتن در بخش شعب و واحد‌های محلی، ۶۳ هزار و ۱۸۰ مورد نمونه خاک و ۲۱ هزار و ۶۵۰ مورد نمونه آسفالت را در سطح استان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته این آزمایشگاه با هدف ورود به بازارهای جدید و جذب پروژه‎های عمرانی دولتی و غیر دولتی همکاری تنگاتنگی با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی داشته است، گفت: علاوه بر عقد و تمدید قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان، اداره کل راهداری شمال و جنوب استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، حضور فعال در پروژه های مجتمع گل گهر سیرجان، مجتمع مس سرچشمه، مجتمع فولاد ایرانیان زرند، کنسانتره سنگ آهن زرند، مجتمع فولاد بردسیر و شرکت عمران اطلس گهر ( احداث راه‌آهن سیرجان-کرمان) را نیز می‌توان نام برد.

مدیر کل آزمایشگاه استان کرمان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در این استان، تصریح کرد: این آزمایشگاه طی سال گذشته موفق به برگزاری شش دوره آموزشی برای کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شد و برای چهارمین سال پیاپی رتبه نخست برگزاری دوره‌های آموزشی را میان دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به دست آورد.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ساعدی با اشاره به اینکه آزمایشگاه استان کرمان عضو فعال شورای فنی استان است، گفت: این آزمایشگاه در کمیته‌های شورای فنی استان شامل، کارگروه نظارت و ابنیه فنی، مصالح و فرآورد‌ه‌های ساختمانی، آموزش و ترویج ضوابط فنی، بازرسی از آزمایشگاه‌های فعال در سطح استان و بازرسی از مراکز تولید بتن آماده، حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.