شناسهٔ خبر: 10780 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل ایریکو در مراسم آغاز به کار مجدد تولید ریل‌باس مطرح کرد:

تأمین ناوگان قطار حومه‌ای؛ اولویت تولیدات ایریکو

قطار مدیرعامل شرکت تولیدکننده ریل‌باس در مراسم آغاز به کار مجدد فعالیت این شرکت گفت: تأمین ناوگان قطار حومه‌ای در اولویت تولیدات ایریکو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مرتضی مقدمی در مراسم آغاز به کار مجدد تولید ریل‌باس اظهار کرد: در چهار سال گذشته دشواری‌های زیادی را متحمل شدیم و اگر حمایت‌های سرمایه‌گذاران و همت کارگران و مدیران نبود نمی‌توانستیم این راه دشوار را تا امروز طی کنیم.

وی با یادآوری اینکه در سال ۸۸ قراردادی باشرکت حمل و نقل ریلی رجا برای ساخت ۱۲۰ دستگاه واگن ریل‌باس امضا شد اظهار کرد: این قرارداد به ۱۵ دستگاه افزایش یافته و شرکت هیوندای رتم کره جنوبی به عنوان شریک تکنولوژیک برای تامین واگن‌های قرارداد مذکور انتخاب شد.

مقدمی گفت: تا سال ۹۱، ۲۴ واگن به صورت سی‌بی‌یو، ۲۴ واگن به صورت سی‌کی‌بی و ۸ واگن به صورت پی‌ال‌بی به کارفرما تحویل شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون قرارداد ۱۲۰ واگن خط دوی مترو و ۱۳۵ دستگاه خط یک متروی شیراز با شرکت ایریکو امضا شده است افزود: سهم اندک ساخت داخل در پروژه‌های تامین ناوگان مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است از طرف دیگر افزایش سهم ساخت داخل بدون توجه به قطعه‌سازی در این حوزه امکان‌پذیر نیست.

مقدمی با اشاره به همکاری با یک شرکت طراح بین‌المللی برای تامین ناوگان متروی کرج و شیراز بیان کرد: عمده تامین تجهیزات توسط ایریکو انجام می‌شود و در قرارداد با تامین‌کننده‌های تجهیزات اصلی که عمدتا اروپایی هستند موضوع انتقال فناوری به کشور در زمینه قوای محرکه درب، تهویه و ترمز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به قرارداد منعقد شده با رجا اظهار کرد: به دلیل واگذاری شرکت رجا به بخش خصوصی، هر ردیف بودجه‌ای برای تاخیر طرف خارجی در ارسال مدارک حمل و منقضی شدن اعتبار فاینانس و اعتبار اسنادی این پروژه متوقف شد.

مدیرعامل شرکت ایریکو در ادامه با اشاره به اینکه سه محور اصلی برای فعالیت در حوزه ریلی را در نظر گرفته‌ایم، بیان کرد: محور اول فعالیت در زمینه تأمین ناوگان مورد نیاز کشور در حوزه حمل و نقل حومه‌ای، محور دوم فعالیت در حوزه تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل ریلی درون شهری و محور سوم سرمایه گذاری در حوزه تأمین ناوگان مورد نیاز در بخش قطارهای پرسرعت است.

مقدمی تأکید کرد: با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ و شرایط پساتحریم پیش بینی می‌شود تقاضا در حوزه تأمین ناوگان در چند سال آینده با رشد خوبی مواجه شود و امیدواریم با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم موضوع سفارش‌گذاری ناوگان در زمان مناسب در دستور کار قرار گیرد./

برچسب‌ها:

نظر شما