شناسهٔ خبر: 107808 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نشست مشترک وزرای راه ایران و قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲

وزیر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به منظور شرکت در نشست مشترک با همتای قطری خود وارد جزیره کیش شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان شنبه شب عازم جزیره کیش شد تا در نشست مشترک با همتای قطری خود جاسم بن سیف السلیطی حضور یابد.

این سفر در پی دستور ویژه رییس جمهور کشورمان برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر و همچنین پیگیری دیدار وزیر راه و شهر سازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر در جریان سفر آیت الله رییسی به کشور قطر برنامه ریزی شده است.

نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر به منظور بررسی زیرساخت‌های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار خواهد شد.

دو طرف در این سفر درباره اقدامات مربوط به پشتیبانی ایران از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از جمله راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر ۲ کشور و توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران دیدار و گفت و گو خواهند داشت و تفاهمنامه‌هایی نیز امضا خواهند کرد.

در این سفر، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و جمعی از معاونین وزرا و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی نیز برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره کیش و بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت های حمل و نقل دریایی و‌هوایی این منطقه، میزبان هیات‌ قطری خواهند بود.