شناسهٔ خبر: 10784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هیربد معصومی، در نشست ستاد بازآفرینی:

کاهش بافت‌های فرسوده استان با برنامه‌ریزی منسجم میسر است

جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری البرز در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که با هدف ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در استان البرز تشکیل شد ، هیربد معصومی گفت: با برنامه ریزی منسجم می توان سالیانه ۱۰ درصد از سطح بافت های فرسوده شهرهای استان را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه وشهرسازي استان البرز،مدیر کل دفتر فنی وبرنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که با حضور دبیر ستاد بازآفرینی کشور و شهرداران و مدیران حوزه راه و شهرسازی، در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به ضرورت ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در استان گفت: در حال حاضر ۱۶ شهر استان البرز در مساحتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بافت های فرسوده قرار دارند.

در ادامه این نشست  که به تشریح وضعیت استان در زمینه بافت های فرسوده اختصاص داشت، اعضای این ستاد برای آغاز به کار در زمینه احیای بافت های فرسوده مناطق شهری، احکام خود را از معاون هماهنگی امور عمرانی دریافت کردند.

در ستاد بازآفرینی شهرهای استان البرز، فرمانداران شهرستان ها به عنوان روسای ستاد و ۵ شهردار در مناطق شهری به عنوان دبیر معرفی شدند تا فرایند ساماندهی بافت های فرسوده شهری را کلید بزنند.

از این پس کمیته های بازآفرینی در شهرستانها تشکیل و خروجی آن در نشست های استانی عملیاتی و اجرایی می شود.

باقرنیا مدیرکل راه و شهرسازی نیز در بخشی از این جلسه، به برنامه های تشویقی دولت در نوسازی بافت های فرسوده اشاره کرد و ضمن آسیب شناسی بی رغبت مردم برای احیای بافت های فرسوده گفت: در حال حاضر ۶ درصد مساحت شهری استان در محدوده بافت فرسوده قرار دارد و بیش از ۸۷ هکتار از اراضی کلانشهر کرج در این حوزه شناسایی شده است.

وی افزود: تسهیلات ویژه ای تا سقف ۷۰ میلیون از سوی بانک ها برای نوسازی بافت های فرسوده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و با اطلاع رسانی مناسب به مردم می توان فرایند نوسازی و احیای سکونتگاه های غیر رسمی را نوسازی کرد./

نظر شما