شناسهٔ خبر: 107845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی:

تسطیح و رگلاژ ۳۷۲ کیلومتر از محورهای استحفاظی شهرستان خوی در طول یکسال گذشته

تسطیح و رگلاژ شهرستان خوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی از تسطیح و رگلاژ ۳۷۲ کیلومتر از محورهای استحفاظی این شهرستان طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، اصغر کاظمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی از اجرای آسفالت محورهای روستایی بطول ۱۸ کیلومتر در سال قبل خبر داد و اذعان داشت: اجرای عملیات خاکبرداری، خاکریزی و اجرای زیراساس محورهای روستایی بطول ۳۵ کیلومتر عملیاتی شده است.

وی با اشاره بر اجرای پروژه ساماندهی سه راهی ایواوغلی با پیشرفت ۴۰ درصد و با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریالی در سال گذشته گفت: پروژه دو دهانه ۱۹ متری قزل آغل با پیشرفت ۶۰ درصدی با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال از دیگر پروژه های راهداری انجام یافته در مدت زمان مذکور است.

وی ادامه داد: به منظور بالا بردن امنیت تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان طی سال گذشته جمع آوری، نصب و تعمیرات گاردیل به تعداد ۳۷۰ شاخه، جمع آوری، نصب و تعمیرات نیوجرسی به تعداد ۲۳۷ عدد نیز تسطیح و رگلاژ و ترمیم شانه ها ۳۷۲ کیلومتر نیز پاکسازی و تسطیح حریم ۱۹۶ کیلومتر عملیاتی شده است.

کاظمی با تاکید بر افزایش ایمنی محورهای استان با خط کشی محورهای اصلی، فرعی و روستایی به حجم ۲۵۷ کیلومتر افزود:  با اجرای ۲۵۷ کیلومتر مفید عملیات خط کشی سال گذشته ایمنی و نظم ترافیکی محورهای شهرستان خوی افزایش یافت.

وی از نصب تابلو و علائم به تعداد ۲۰۹۰ عدد در این مدت خبر داد و گفت: جمع آوری، بازسازی و تعمیر تابلو علائم ۸۸۰ عدد، رنگ آمیزی پایه تابلو ۱۷۶ عدد ، شستشوی تابلو و علایم ۲۴۵۰ مورد و نصب و تعمیر چراغ چشمک زن به تعداد ۳۶  عدد،  نیز بخشی از دیگر اقدامات ایمنی این اداره شهرستانی در مدت مذکور بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی گفت: در سال قبل در راستای آشکار سازی و منظر آرایی به میزان ۱۹۰ مورد رنگ آمیزی سرعت گیر در محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام یافت.

کاظمی تصریح کرد: به منظور کاهش تلفات جاده ای ۴۱ مورد گشت تلفیقی با پلیس راه با همکاری دستگاه مرتبط جهت ارتقاء محورهای شهرستان یاد شده نیز اجرای احکام قضایی ۴۶ مورد انجام شده است.