شناسهٔ خبر: 107914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی:

مشارکت همه ظرفیت های اجرایی در آذربایجان غربی برای نهضت ملی مسکن قابل تقدیر است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با قدردانی از همراهی و مشارکت همه ظرفیت های اجرایی به راهبری مقام عالی استان برای نهضت ملی مسکن گفت: امید داریم تا با مشارکت مردم و دستگاه های مربوطه شاهد اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)؛ سید محسن حمزه لو در نشست با فرمانده گروه مهندسی ۵۳ پیامبر اعظم(ص) با تأکید بر عزم دولت سیزدهم برای تحقق نهضت ملی ساخت مسکن، گفت: دولت در این زمینه، اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار داده و بسته‌هایی در این زمینه آماده کرده است. این موضوع، از جمله دغدغه‌های رئیس جمهور، وزیر راه و مقام عالی استان است لذا باید تلاش کنیم تا سهم سنگین مسکن در سبد خانوار کاهش یابد.

وی یکی از اصلی‌ترین شروط تحقق نهضت ملی مسکن را اعتماد مردم به عنوان مهمترین حلقه از فرآیند عرضه واحد مسکونی دانست و افزود: به طور قطع مردم با مشاهده جدیت دولت و پای کار آمدن همه ظرفیت های ممکن نسبت به همکاری و همراهی بیش از پیش تلاش خواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، ارتقای ساخت و ساز، تحریک تقاضا در بافت فرسوده، ساخت واحدهای مسکونی برای دهک های اول تا سوم، ساخت مسکن برای دهک های متوسط با حمایت نسبی دولت، احداث واحدهای مسکونی روستایی و موضوع مسکن اجاره ای را از راهبردهای اساسی طرح نهضت ملی مسکن برشمرد.

حمزه لو تصریح کرد: با توجه به تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن، این آمادگی را داریم تا برای گروه های مختلف متقاضی در بحث زمین مشارکت نماییم.