شناسهٔ خبر: 107917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبرداد:

تجدید خط کشی هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

خط کشی محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته تجدید خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی در بازدید از محور اردبیل نیر با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی جاده با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از اولویت های مهم راهداری است افزود:طبق برنامه ریزی های انجام شده به محض مساعد شدن شرایط جوی در استان عملیات خط کشی راه‌ها انجام خواهد شد.

وی در جهت ارتقای ایمنی راهها تسطیح ۹ هزار کیلومتر از حریم راههای استان را در سال ۱۴۰۰ یادآور شدو اظهار کرد:راهداران پرتلاش در مدت یاد شده ۲۹۸ عدد رمپ ورودی و خروجی را ایمن سازی و ۲۰ هزار کیلومتر از افتادگی شانه راه را رفع کرده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از نصب ۳ هزار و ۷۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها توسط راهداران پرتلاش استان  خبرداد و تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از هزار و ۷۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی،پلاستیکی و مجازی تهیه،نصب و ایجاد شده است.

هاشمی تعمیر ۴هزار و ۹۰۰ شاخه گاردریل های آسیب دیده،نصب هزار عدد استوانه ایمنی در دماغه های پربرخورد،تهیه ونصب ۳۷ عدد چراغ چشمک زن،رنگ آمیزی ۱۵ هزار پایه تابلو وعلائم، مونتاژ و اصلاح ۸هزار و ۵۰۰ عدد تابلوی انتظامی و انسداد ۵۰۰ مورد راههای دسترسی غیرمجاز را از اقدامات مهم راهداری در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

وی عنوان کرد:در جهت دید بهتر رانندگان ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و هشداری تهیه ،نصب و تعمیر شده، همچنین بیش از ده هزار عدد تابلوهای الزامی در راهها نصب شده است.

هاشمی با قدردانی از تلاش شبانه روزی راهداران استان در انجام وظایف مربوط به نگهداری راهها افزود:سال گذشته ۶۷۴ هزار متر از شیب شیروانی راهها اصلاح شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل هوشیاری راننده ها در جاده را از عوامل بسیار موثر در کاهش تصادفات دانست وتصریح کرد: راهداران استان با هدف کاهش سرعت،خواب آلودگی وافزایش  هوشیاری راننده در جاده حدود ۴۵ هزار متر شیار لرزاننده عرضی و طولی در جاده های استان اردبیل اجرا کرده اند.

انتهای پیام/