شناسهٔ خبر: 107927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت پذیرفت:

نصب ۱۸۶۴ تابلو اخطاری، انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی مازندران

مازندران - راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نصب هزار و ۸۶۴ عدد تابلو اخطاری،انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران اسماعیل فولادی  اظهار داشت: علائم از نظر استقرار و جانمايي بر دو نوع افقي (‌ از قبيل چشم گربه اي ، خط كشي ، هاشورها و ... ) و عمودي ( از قبيل تابلوهاي اطلاعاتي ، اخباري ، انتظامي و .... ) بوده كه به عنوان زبان گوياي جاده ها محسوب مي شوند.

وي به نقش علائم در ايمني محورها تاكيد نمود و خاطر نشان ساخت: از آنجا كه تهيه علائم از محل اعتبارات ملي بوده ، لذا حفظ و صيانت از آنان موجب حفظ سرمايه ملي محسوب كه همانا يكي از وظايف ذاتي همه آحاد ملت بوده و همينطور سبب ايجاد انگيزه و تلاش بيشتر راهداران در نگهداري از راه‌ها مي شود.

معاون راهداری  ضمن برشمردن اقدامات وسيع اين اداره كل در زمينه ايمني محورهاي استان براي ايام سال نو تصريح کرد: بازنگري وضعيت موجود علائم ، پاكسازي و زيبا سازي حريم راهها ، نصب نيوجرسي ، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ايمني ،نصب تابلو هاي فلورسنتي جهت آشكار سازي نقاط پر حادثه ، بهبود وضعيت حفاظ ها و نگهداري روشنايي محورها ، ايمن سازي و ساماندهي نقاط پرحادثه ، خط كشي و لكه گيري ، شستشو و ترميم علائم از جمله فعاليت هايي است كه به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام مي باشد.

 فولادی هزينه تصادفات جاده‌ای را به عنوان يكی از شاخص‌های مهم در اولويت‌بندی پروژه‌های ايمن‌سازی و اقدامات اصلاحی نقاط تصادف‌خيز مطرح و اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای بـه دليل خسارات وارده به وسايل نقليه، محمولات، جـاده، علائـم، ابنيـه فنـی وكشـته و مجروح شدن افراد، هزينه‌هايی را به اجتماع تحميل می‌كند كه محاسبه ميزان ايـن هزينه‌ها برای كاربرد آن در تجزيه و تحليل نظام‌مند سرمايه‌گذاری در پروژه‌های ايمن‌سازی، از اهميت زيادی برخوردار است.

وی افزود: به منظور بررسی و اولويت‌بندی اصـلاح نقاط تصادف‌خيز، بايد بتوان به طور ميانگين به هر تصادف جاده‌ای بر مبنای شدت آن، هزينه‌های معين اختصاص داد تا اين هزينه با میزان سرمايه‌گذاری كه برای اصلاح نقطه انجام می‌شود.

معاون راهداری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  با یادآوری پرهزینه بودن رفع نقاط پرحادثه، تاکید کرد: اغلب این نقاط در محورهایی قرار گرفته‌اند که نیاز به تملک زمین، تملک باغ، حذف دسترسی‌های آنتنی غیر مجاز احداث شده یا ساخت و احداث ابنیه فنی راه‌ها دارد که با توجه به کمبود شدید بودجه این موارد در حال انجام است.

وی در ادامه تصریح کرد:  در این راستا، نگهداری و ترفیع، تعمیر و نوکوبی گاردریل‌ها به میزان ۱۳کیلومتر، تعمیر و نصب نیوجرسی مفصلی و لولایی معادل ۱۶کیلومتر در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

معاون راهداری ادامه داد: ایمن‌سازی۶۵ عدد سرگاردریل، نصب ۶۳ متر مربع تابلو اخطاری، انتظامی و علائم، ایمن‌سازی و آشکارسازی ۶مورد از دوربرگردان‌ها و اجرای خط کشی سرد راه‌ها معادل هزار و ۳۰۰ کیلومتر از دیگر اقداماتی بود که در بازه زمانی یکساله انجام شد.

انتهای پیام/