شناسهٔ خبر: 10796 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مجوز ساخت ۳۰ فروند شناور جدید در هرمزگان صادر شد/ فعالیت ۸ هزار فروند شناور در پنج ماه اخیر

شناور مسافری معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت ۸۵ شناور جدید طی پنج ماهه نخست سال جاری و صدور مجوز برای ساخت ۳۰ فروند در کارگاه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی گفت: تعداد ۶۰ کارگاه ساخت و تعمیرات شناورهای فلزی، فایبرگلاس، چوبی و آلومینیومی در این استان فعال است که هرمزگان را به قطب بزرگ ساخت و تعمیرات شناورهای دریایی در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران هرمزگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های معاونت دریایی اداره کل بنادر تعداد ۴ دفتر در قشم، لنگه، جاسک و کیش را تحت پوشش دارد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از وجود ۸ هزار فروند شناور ثبت شده در هرمزگان خبر داد و ادامه داد: طی پنج ماهه نخست سال جاری، کارشناسان این مرکز بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی از شناورها و بازدید از کارگاه های ساخت شناور را انجام دادند تا از اعمال استانداردها و مقررات ملی و بین المللی اطمینان حاصل کنند.

نوفرستی افزود: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۳۰ مجوز جدید برای آغاز ساخت شناور در شناورسازی‌های استان صادر شده و ۱۵۰ فروند شناور نیز پس از پایان مراحل ساخت به ثبت رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: هرمزگان به عنوان مهم ترین استان دریایی ایران بیش از  ۶۰ درصد عملیات جابجایی کالاهای نفتی و غیرنفتی کشور و ۹۰ درصد حمل و نقل مسافری دریایی را پشتیبانی می کند./

نظر شما