شناسهٔ خبر: 107969 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با هدف تسهیل در واردات کالاهای اساسی به کشور؛

تفاهمنامه همکاری میان وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی امضا شد

نشست امضای تفاهمنامه همکاری میان وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی تفاهمنامه همکاری مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی با هدف تسهیل در واردات کالاهای اساسی به امضای وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی با هدف تسهیل در واردات کالاهای اساسی به کشور، با حضور رستم قاسمی و سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و معاونین آنها در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تاکید بر ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه حمل و نقل به ویژه در بخش‌های دریایی و ریلی، بر لزوم بهره‌برداری بهینه و موثر از آنها برای تامین کالاهای اساسی از کشورهای مبدا و تولیدکننده آنها و واردات کالاها و توزیع متوازن آن در کشور تاکید کرد.

رستم قاسمی گفت: به عنوان مثال در زمینه مبادلات کالاهای اساسی با روسیه، ما این امکان را داریم که کالا را از روسیه به بندر شهید رجایی بیاوریم و بدون نیاز به تخلیه، مستقیما به سمت بندر چابهار در جنوب کشور منتقل کنیم. این مسئله در مورد دیگر بنادر هم صادق است و باید از چنین ظرفیتی بیشترین استفاده را برد.

وزیر جهاد کشاورزی هم در این جلسه با استقبال از اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای فراهم کردن زمینه‌ برای تسهیل و تسریع در واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از قبیل گندم، روغن، جو، ذرت، سویا، برنج و شکر، اولویت شبکه حمل و نقلی مد نظر وزارتخانه متبوعش را شبکه ریلی و سپس جاده‌ای عنوان کرد.

در این نشست و پس از بحث و تبادل نظر درباره بندهای متن پیش‌نویس، تفاهم‌نامه برای اجرا به امضای وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی رسید.