شناسهٔ خبر: 108030 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل خبر داد :

نهضت ملی مسکن اقدامی جهادی برای خانه دار شدن مردم

میرجعفریان - معاون امور عمرانی استانداری اردبیل معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن، اقدامی جهادی برای خانه دار شدن مردم است، از آغاز عملیات اجرایی واحدهای این طرح تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سید کمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورا در سالن جلسات شهید بهشتی استانداری برگزار شد اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن بهترین فرصت برای خانه دار شدن اقشاری است که مسکنی ندارند و لازم است با اطلاع رسانی به افراد ثبت نام کرده، زمینه مشارکت آنان با واریز آورده اولیه برای آغاز عملیات اجرایی فراهم شود.

وی با اشاره به حمایت های دولت از این طرح در خصوص تامین زمین و اختصاص تسهیلات ، اظهار کرد: دولت با وجود تنگناهای مالی برای رفع دغدغه خانواده ها در خصوص تامین مسکن اقدام کرده و همه دستگاه‌های مرتبط و متقاضیان باید با همکاری هم از این فرصت برای رفع مسائل مربوط به تامین مسکن استفاده کنند.

معاون استاندار اردبیل افزود: راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با همکاری شهرداری ها و نظام مهندسی ،عملیات اجرایی واحدهایی را که متقاضیان سهم اولیه مشارکت را واریز کرده اند، آغاز می کنند.

میرجعفریان تصریح کرد: باید با سرعت بخشی به روند صدور پروانه ها در استان و شهرستان ها ، اجرای واحدهای طرح جهش ملی مسکن سرعت گیرد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به ثبت نام ۶۹ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح جهش ملی مسکن در استان از تایید نهایی ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر خبر داد.

محبوب حیدری افزود: ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد در اردبیل و هفت هزار و ۱۹۶ نفر در سایر شهرستان ها تایید شده اند.

وی بیان کرد: تاکنون در کل استان یک هزار و ۵۸۰ نفر از تایید شده ها، مبلغ آورده اولیه را واریز کرده اند.

حیدری با بیان اینکه تعداد واریز کننده ها پایین است ، خواستار اطلاع رسانی در شهرستان ها و مرکز استان به ثبت نام کنندگان برای واریز مبلغ آورده اولیه شد.

وی از آغاز اجرای واحدهای طرح جهش ملی مسکن تا پایان ماه جاری خبر داد و خواستار همکاری شهرداری و نظام مهندسی برای تسریع در صدور پروانه و تاییدیه شد.