شناسهٔ خبر: 108032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تامین افزایش ایمنی :

۲۳ کیلومتراز محورهای پر حادثه مازندران روشن می شود

مازندران -  روشنایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از عملیات احداث ۲۳ کیلومتر روشنایی در استان با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال با هدف تامین افزایش ایمنی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، اسماعیل فولادی اظهار داشت: عملیات احداث روشنایی در محورهای  کمربندی بابل، ساری-جویبار ،ساری فرح آباد ، ساری –کیاسر اجرایی می گردد جمعا به طول ۲۳ کیلومتر بزودی اجرا می شود.

 وی تامین روشنایی تقاطع های دارای تصادف استان را از اولویت های اول کاری برشمرد و گفت: یکی از اولویت های مهم کاری در سال جاری ،تلاش برای تخصیص اعتبار جهت ایجاد روشنایی تقاطع های دارای تصادف است که در این فاز روشنایی نقطه ای در نقطه تقاطعی با بریدگی های احتمال تصادف به اجرا در می آید .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی را ایجاد دید آسان و دقیق ، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد

گفتنی است حدود ۴۳۰ کیلومتر از راه های مازندران دارای روشنایی هستند.