شناسهٔ خبر: 108066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان اردبیل اعلام کرد:

برگزاری ۲۷ همایش آموزشی برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای در استان اردبیل

علی سلطانی.jpg رئیس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت :جهت حساس سازی کاربران آسیب پذیر جاده ای به رعایت مقررات عبور و مرور ایمن، ۲۷ همایش آموزشی برای کاربران آسیب پذیر جاده ای در ۲۷ روستای حاشیه راه  استان اردبیل  در سال گذشته برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، علی سلطانی در بازدید از تجهیزات ایمنی و کنترل ناوگان عمومی در محور اردبیل – سرچم با بیان اینکه افزایش آگاهی کاربران جاده ای باهدف کاهش تصادفات و تلفات  و افزایش ضریب ایمنی یکی از اولویت های مهم راهداری است افزود: با توجه به اهمیت موضوع و حفظ جان کاربران جاده ای، سالانه همایش های آموزشی در روستاهای حاشیه راه برگزار می گردد.

وی طبق آمار، نداشتن کلاه ایمنی و ضربه به سررا از مهمترین عوامل مرگ و میر در بین موتور سواران برشمرد و تصریح کرد: به همین منظور در سال گذشته تعداد  ۴۲۹ عدد کلاه ایمنی و شبرنگ مخصوص موتورسیکلت به راکبان موتورسیکلت  اهداء شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه عدم دیده شدن عابران پیاده و ادوات کشاورزی و وانت بار در تاریکی  شب یکی دیگر از عوامل تصادف است ، از اهدای ۳۶۵ عدد چراغ قوه به عابران پیاده، ۱۵۴ بسته شبرنگ مخصوص وانت باربه رانندگان وانت بار و همچنین ۲۳۶ بسته شبرنگ مخصوص ادوات کشاورزی به رانندگان ادوات کشاورزی در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی نیروهای زحمتکش راهداری در نگهداری راه وزیرساخت های آن، حمل اضافه بار توسط رانندگان متخلف را از عوامل مهم آسیب به عمر مفید راه و جاده  عنوان کرد و افزود: در سال گذشته به تخلف ۳۸۵ راننده متخلف حمل اضافه بار معرفی شده از سوی پلیس راه استان در اداره ایمنی وترافیک رسیدگی واعمال قانون گردیده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با تقدیر ازهمراهی وحضور  نیروهای پلیس راه استان درمحورها، ارجاع ۱۴۱ مورد تخلف شرکت حمل و نقل  و راننده را در سال گذشته به کمیسیون های مربوطه یادآور شدو اظهار داشت: در این کمیسون ها به  تخلفات راننده  ها و شرکتها رسیدگی شده وهمچنین  جهت رسیدگی به تخلف بارگیری بیش از حد مجاز در مبدا بارگیری ،متخلفین به سازمان صنعت و معدن معرفی  می‌شوند. 

انتهای پیام/