شناسهٔ خبر: 108074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طرح نوروزی ۱۴۰۱صورت گرفت؛

جابجایی بیش از ۱۳۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری خراسان جنوبی

نظارت ناوگان خراسان جنوبی.jpg سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان از جابجایی ۱۳۲۳۳۷ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان در اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، موسی حسینی، سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای طرح جابجایی مسافری نوروزی ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۴۳۳۶۴ نفر مسافر به استان وارد و ۴۰۰۷۶ مسافر از استان خارج  و همچنین ۴۸۸۹۷ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه ۴۳ ممیز ۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات به مسافرین و زائرین حرم مطهر رضوی و جابجایی آن‌ها در زمان مورد تقاضا ، تعداد ۲۶ دستگاه ناوگان فوق العاده از شهرستانهای استان به مقصد مشهد مقدس در تاریخهای ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعزام شد.

حسینی ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر در روز ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ با تعداد ۵۹۹۴ مسافر و کمترین میزان مسافر جابجا شده مربوط به روز دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ با ۲۷۴۰ مسافر بوده که عمده مقاصد سفر به ترتیب استانهای خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران است.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای  خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۲۱ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل و ۲۶۶ دستگاه سواری کرایه ، ۱۶۸ دستگاه مینی بوس و ۲۶۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه متوسط میزان فروش بلیت بصورت اینترنتی ۷۰ درصد بوده است، یادآور شد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‎های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی با رعایت استعلام واکسیناسیون از طریق وب سایت شرکتهای حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com و برای مقاصد درون و برون استانی در دستور کار قرار گرفته بود.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: نظارت بر عملکرد شرکتها ، ناوگان اعزامی و متصدیان و رانندگان از آغازین روزهای طرح نوروزی تشدید شد به نحوی که در اجرای طرح جابجایی مسافرین نوروزی ۱۴۰۱ حداقل شکایت (تعداد ۱۱ مورد شکایت)  از طریق سامانه های ارتباطی دریافت و ضمن پیگیری ، موارد تخلف محرز شده به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.
حسینی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان است.

انتهای پیام/