شناسهٔ خبر: 108080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل ونقل وسوانح رانندگی خراسان شمالی تاكيد شد:

لزوم ارائه برنامه اقدامات عملیاتی با هدف کاهش تصادفات جاده ای

کمیسیون ایمنی نخستين جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ به ریاست سرپرست معاونت عمرانی استانداری روز چهارشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار و بر لزوم ارائه برنامه اقدامات عملیاتی دستگاه های متولی برای سالجاری با هدف کاهش تصادفات جاده ای تاكيد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، در این جلسه، مصوبات جلسه سال گذشته اين كميسيون بررسى شد همچنين دستگاه هاى اجرايى عضو، گزارشى از اقدامات خود در نوروز امسال را ارائه دادند.

مهدی رشیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در اين جلسه بر پاى كار بودن دستگاه های اجرایی متولی باید پای کار باشند، گفت: تمام دستگاه های اجرایی مربوطه باید برنامه ریزی های لازم را در خصوص فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم در زمينه کاهش حوادث رانندگی داشته باشند.

به گفته وى با نگاه واقع بینانه به آمار حوادث رانندگی و شرح وظایف دستگاه های اجرایی لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم و بدون موازی کاری بیش از پیش احساس می شود.

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی و دبیر کمیته ایمنی راه استان نيز اظهار کرد: ميزان تردد وسايل نقليه در طرح نوروزى امسال نسبت در محورهاى استان به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد و ميزان ورودى و خروجى ۴۶ درصد افزايش يافته است.

وى افزود: همچنين در شاخص هايى كه تهران گذاشته است خراسان شمالى به لحاظ افزايش ماندگارى و ورودى و خروجى وسايل نقليه، جايگاه يازدهم را در كشور كسب كرده است كه جايگاه نسبتا خوبى است.

وى با بيان اين كه در سيستم هاى هوشمند نيز تحول اساسى ايجاد شد، خاطرنشان كرد: ۲۹ دوربين سامانه ثبت تخلف فعال در محورهاى استان داشتيم كه در اين ايام بيش از ۳ ميليون و ۸۸۳ هزار تردد را ثبت كردند و ٢٠ هزار و ۷۸۷ تخلف سرعت لحظه و متوسط به پليس راهور ارسال شد.

وى ادامه داد: به طور ميانگين روزانه هزار و ۳۹ تخلف به ثبت رسيد كه بى سابقه بود. درخواست ارائه برنامه ها و اقدامات از سوى دستگاه هاى اجرايى عضو در اين كميسيون، با توجه به پيش رو بودن ترددهاى تابستانى از جمله موارد مطرح شده در اين جلسه بود.

همچنين مقرر شد دستگاه هاى اجرايى شرح وظايف خود را بر اساس براى ايمنى ترددهاى جاده اى و رفع و يا كاهش حوادث جاده اى در طول سال ۱۴۰۱ ارائه دهند.