شناسهٔ خبر: 108100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

تکمیل زیرساخت های ارتباطی، توسعه همه جانبه استان را درپی دارد

DM2A3165.1.jpg استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تکمیل کریدورهای ارتباطی به سمت خوزستان را حیاتی دانست و گفت: تکمیل زیرساخت های ارتباطی، خروج استان از بن بست و توسعه استان در ابعاد مختلف را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، غلامعلی حیدری با اشاره به این مطلب افزود: برای احداث چهارخطه لردگان ـ ایذه در محور بروجن به سمت خوزستان، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت پیش بینی شده است و تلاش می کنیم در جلسه با معاون اول رئیس جمهور اعتبار باقیمانده احداث این محور در استان نیز تأمین شود.

وی تکمیل محور شهرکرد ـ شلمزار ـ کارون ۴ را نیز بسیار ضروری دانست و ادامه داد: بخشی از مشکل اعتبار این محور از طریق ماده ۵۶ رفع شده و امیدواریم تکمیل این محور که حلقه اتصال چهار شهرستان به جنوب کشور و توسعه گردشگری و اقتصادی استان را به دنبال دارد، بعنوان اولویت مهم ارتباطی استان پیگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تکمیل راه آهن استان را خواسته عمومی مردم و از اولویت های دولت در استان معرفی کرد و گفت: زیرساخت های ریلی و جاده ای مکمل یکدیگر هستند و احداث راه آهن، کمک به حفظ زیرساخت‌های جاده ای نیز می نماید.

 حیدری اتصال خط ریلی اصفهان ـ چهارمحال و بختیاری به جنوب کشور را به عنوان یک نیاز مغفول مانده بین پروژه های کشور عنوان کرد و پیگیری برای شروع آن بلافاصله پس از تکمیل راه آهن استان را خواستار شد.

وی هزینه جاده سازی را در مناطق مختلف کشور متفاوت دانست و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی چهارمحال و بختیاری، جاده سازی در این استان در مقایسه با سایر مناطق کشور، پرهزینه تر است و این موضوع باید برای پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات لحاظ شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تکمیل محور بازفت ـ مسجدسلیمان شامل تونل های چری و تاراز، جاده ساحلی زاینده رود، محور فارسان ـ کوهرنگ را نیز در توسعه گردشگری و اقتصاد استان بسیار تاثیرگذار خواند و ادامه داد: با توجه به اینکه برای تعدادی از این پروژه ها، مجوز ماده ۲۳ نیز اخذ شده است؛ باید به عنوان اولویت های جاده ای استان برنامه ریزی و تکمیل شوند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این نشست هدف از سفر به این استان را بازدید تعدادی از پروژه های این شرکت که پس از مناقصه، در حال شروع شدن هستند؛ دانست و گفت: تکمیل دو محور موازی شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان و شهرکرد ـ شلمزار ـ کارون ۴ به سمت خوزستان در اولویت برنامه‌های این شرکت در چهارمحال و بختیاری است.

محمدرضا کدخدازاده با اشاره به محور حادثه ایذه شهرکرد ـ شلمزار، افزود: در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ و سرمایه گذاری بانکی برای این محور و همچنین فرخشهرـ کارون ۴ و لردگان ـ ایذه اختصاص یافت.

 وی ادامه داد: در قالب ماده ۵۶ به بانک ها اجازه داده می‌شود برای هر پروژه تا ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند و شرکت ساخت در تلاش است؛ برای تکمیل پروژه های استان از این ظرفیت و همچنین موضوع تهاتر نفت نیز بهره‌مند گردد.

 گفتنی است معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری به همراه مدیرکل دفتر منطقه غرب و جنوب این شرکت و مدیرکل راه و شهرسازی استان از محور شهرکرد بروجن لردگان به سمت خوزستان و بخش های باقی مانده این محور و همچنین شهرکرد شلمزار کارون ۴ بازدید کرد.