شناسهٔ خبر: 108107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى خبر داد:

آغاز عملیات اجرایى پل حصه گاه در شهرستان مانه و سملقان

پل حصه گاه عملیات اجرایى پل حصه گاه در شهرستان مانه و سملقان طى مراسمى آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این مراسم گفت : بیش از ۳ میلیارد تومان قرارداد پیمانکار این پل است که با احتساب میلگرد و لوله ها، بیش از ۵ میلیارد تومان سرمایه گذارى مى شود.

وى افزود: با توجه به وضعیتى که در سیلاب هاى سال ۹۸ رخ داد یکى از نقاط ضعف استان، شبکه راه هاى روستایى بود، در بسیارى از طول راه هایى که آسفالت شده بود یا پل هاى مناسبى ساخته نشده و یا فاقد پل بود و برخى جاها حالت آبنما داشت.

وى با اشاره به عقب ماندگى ۱۰ درصدى راه هاى روستایى آسفالته استان از میانگین کشورى افزود: در شهرستان هایى مانند مانه و سملقان از نظر راه هاى روستایى آسفالته ۲۰ درصد از میانگین کشورى عقب هستیم.

شهامت، احداث پل هاى ضرورى استان را اولویت این اداره کل دانست و اظهارکرد: ۲۱ پل احصا شد که یکى از پل ها بنا به دلایلى از اولویت حذف و احداث ۲۰ پل با وجود اعتبار اندک و کمک مسئولان به خصوص نمایندگان محترم مردم در مجلس شوراى اسلامى آغاز شد.

وى ادامه داد: در نهایت احداث ۲۳ پل را شروع کردیم که از این تعداد ۱۱ پل به طور کامل به بهره بردارى رسیده است.

وى با بیان این که ۸ پل در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: خرداد ماه امسال ٣ پل قابلیت بهره بردارى دارد و تا هفته دولت ٢ تا ٣ پل تکمیل مى شود و در مجموع پل هاى به بهره بردارى رسیده ٢٣ پل خواهد شد.

شهامت افزود: بیش از ۶ هزار و ٧٠٠ آبرو و پل در طول ۴۰۰۰ کیلومتر راه آسفالته استان موجود است که بخش مهمی از سرمایه راههای استان است.

به گفته وى ۶ پل در مسیر کهنه جلگه در حال احداث است که از این تعداد، ۴ پل قابل گذر شده و ٢ پل دیگر در آینده قابل گذر مى شود که معادل ۸ تا ۹ کیلومتر آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالى تصریح کرد: آسفالت راه هاى روستایى استان از ۱۴ فروردین آغاز شد و به طور میانگین روزى یک کیلومتر راه روستایى در شهرستان هاى استان آسفالت مى شود و طی ۱۰ روز آینده هم اغلب دیگر پیمانکاران در راه های شریانی و اصلی فعال خواهند شد.

نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شوراى اسلامى هم در این مراسم گفت: شهرستان مانه و سملقان بزرگترین شهرستان خراسان شمالى است در حالى که از نظر آسفالت راه هاى روستایى، ٢٠ درصد از میانگین کشورى عقب تر است.

محمد وحیدى اضافه کرد: ۸۵ درصد از جمعیت این شهرستان در مناطق روستایى زندگى مى کنند و در خط مقدم تولید هستند و کمک به این مردم به معناى کمک به تولید است.

انتهای پیام/