شناسهٔ خبر: 108117 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز بهسازی پایانه مسافری دریایی بندر خرمشهر برای جام جهانی ۲۰۲۲/ الکترویکی شدن فرآیند تردد کامیون‌ها در بندر انزلی/ اولویت بخشیدن به تامین تجهیزات بنادر در سال ۱۴۰۱

بنادر آغاز بهسازی پایانه مسافری دریایی بندر خرمشهر برای جام جهانی ۲۰۲۲، الکترونیکی شدن فرآیند تردد کامیون‌ها در بندر انزلی و اولویت بخشیدن به تامین تجهیزات بنادر در سال ۱۴۰۱، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آغاز بهسازی پایانه مسافری دریایی بندر خرمشهر برای جام جهانی ۲۰۲۲

مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز بهسازی و ساماندهی پایانه مسافری دریایی خلیج فارس با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار با هدف تسهیل در جابه‌جایی مسافران دریایی در آستانه جام جهانی قطر خبر داد و ابراز امیدواری کرد ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این پایانه مسافری افزایش یابد.

ساخت یک فروند شناور گردشگری در قشم و صادرات آن به قطر

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ازساخت سه فروند شناور تفریحی به دست صنعتگران داخلی در یکی از شرکت‌های شناورسازی جزیره قشم به منظور فعالیت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد و گفت: یک فروند از همین نوع که ساخت آن به اتمام رسیده بود، به کشور قطر صادر شد.

توافق پنج کشور ساحلی خزر برای تسهیل در جستجو و نجات دریایی

یازدهمین نشست بررسی پیش‌نویس توافقنامه جستجو و نجات در دریای خزر با حضور ۵ کشور برگزار و در مورد فرآیندهای تسهیل جستجو و نجات دریایی با مسئولیت هر دولت ساحلی توافق شد.

فرآیند تردد کامیون‌ها در بندر انزلی الکترونیکی می‌شود

رئیس اداره امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از الکترونیکی شدن فرآیند تردد کامیون‌ها در بندر انزلی در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، احتمال خطا و تخلف در تخلیه و بارگیری به صفر برسد.

تامین تجهیزات اولویت سازمان بنادر در سال ۱۴۰۱

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از اولویت دادن به بحث تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر کشور در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ این سازمان خبر داد.

سفر دریایی از بندر خرمشهر به کویت بعد از دو سال از سرگرفته شد

پس از دو سال وقفه در فعالیت خط کشتیرانی مسافری بین بندر خرمشهر و کویت (به دلیل شیوع ویروس کرونا) این خط مسافری دریایی مجددا فعال شد.