شناسهٔ خبر: 108125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تحقق شعار سال "تولیددانش بنیان و اشتغال آفرین" انجام شد:

اختصاص ۵۱ هکتار از اراضی شهر جدید پردیس به پارک علم و فناوری

شهر جدید پردیس مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تغییر کاربری ۵۱ هکتار از اراضی پردیس جهت فعالیت شرکت‌های تحقیقاتی و فناوری با رویکرد دانش بنیان در راستای توسعه پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به تغییر کاربری 51 هکتار از اراضی شهر جدید پردیس برای توسعه پارک علم و فناوری و فعالیت شرکت‌های تحقیقاتی و فناوری با رویکرد دانش بنیان، گفت: اولین مصوبه ابلاغی سال جدید اداره کل پاسخ عملی به شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

محبت خواه گفت: فازهای ۱ و ۲ پارک فناوری طی سال‌های اخیر فعالیت بسیار خوبی در زمینه‌های تحقیقاتی داشته است و جزو بهترین پارک‌های علمی کشور و پیشرو در امور آموزشی و علمی محسوب می شود.

وی افزود: طراحی جدید پارک فناوری پردیس در فازهای ۳ و ۴ شامل قطعات حدودا ۲ هزار متری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان است که از ۵۱ هکتار مصوب، حدود ۲۵ هکتار جهت اختصاص به محل احداث شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافته و مابقی به خدمات پشتیبانی شامل خدمات درمانی، فضای سبز، معابر و ... می رسد.

وی در ادامه افزود: در کارگروه امور زیر بنایی استان با تغییر کاربری ۵۱ هکتار از اراضی پردیس (فاز ۶ پردیس) در مجموعه شرکت عمران شهر جدید از آموزش عالی – کشاورزی به آموزشی – تحقیقاتی و فناوری موافقت شد و به واقع این مصوبه ابلاغی در سال جدید پاسخ عملی به شعار سال جدید با بهره گیری از ظرفیت های مدیریتی استان تهران تلقی می شود.