شناسهٔ خبر: 108143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد:

شناسایی ۵۶۷ مورد تخلفات حریم راه های استان طی سال گذشته

قلع و قمع رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از شناسایی ۵۶۷ مورد تخلفات حریم راه‌های استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، حامد معروف گفت: طی این مدت ۶۲۶ مورد اخطار و پیگیری تخلفات حریم، ۶۷ مورد برخورد و قلع و قمع حریم انجام و ۱۳۵ مورد مجوز حریم ثبت و صادر شد.

وی تاکید کرد: ساخت و سازهایی که در حوزه حریم راه‌ها انجام می شود باید مجوز این اداره کل را داشته باشد و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه ها به صورت امانی به طول ۲۶ کیلومتر در سال گذشته افزود: ۵۳۶،۵ مترمربع تابلوی اطلاعاتی راه ها با اولویت نقاط پرتصادف راه های آسیایی و گردشگری احداث، ۱۹۶۷،۵ مترمربع تابلو تعمیر، نگهداری و رنگ آمیزی پایه و ۲۵۹۰ مترمربع تابلو نیز نظافت شده است.  

وی با بیان این که ۳۷ کیلومتر شیار لرزاننده نیز اجرا شده است، اظهارکرد: تهیه و نصب ۸ هزار و ۸۲۲ عدد علائم ایمنی راه ها (اخطاری، انتظامی، مسیرنما و ...) و تعمیر و نگهداری ۹ هزار و ۸۰۵ عدد علائم ایمنی راه ها از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۰ است.

به گفته معروف، هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی سرد نیز طی سال گذشته در محورهای خراسان شمالی اجرا شده است.