شناسهٔ خبر: 108147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:

زیباسازی و پاكسازي حريم راه‌های مازندران با جديت در حال اجراست

مازندران - راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از پاكسازي و ایمن سازی حريم راه هاي اين استان توسط راهداران اين اداره كل خبر داد واظهار داشت : زیبا سازی و پاكسازي حريم راه هاي مازندران با جديت در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از  مازندران ،   اسماعیل فولادی اظهار داشت: در راستای تاکید استاندار محترم مبنی بر اجرای طرح "نوروزی پاکسازی حریم راه ها "  خوشبختانه اقدامات گسترده و مثبتی از سوی راهداران این اداره کل و دیگر دستگاه های مرتبط در خصوص زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها صورت گرفته است طرح پاکسازی مذکور کماکان ادامه دارد. 

وی  میزان پاكسازي و ایمن سازی حريم راه هاي را در طرح نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۱)  بیش از ۱۷۳۰ کیلومتر اعلام نمود.

معاون راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه افزود: حفظ و پاکسازی حريم راه جزء وظایف همگانی بوده و می تواند نقش بسيار مهمي درامنيت جاده ها و كاهش تصادفات و سوانح رانندگي ايفاء نمايد.

وی در ادامه افزود: زيباسازي و پاكسازي حريم راه ها نياز به يك فرهنگ سازي وسيع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم بايد نسبت به اين مهم خود را مسئول بدانند.

 فولادی در ادامه فرهنگ سازي عمومي براي پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها را براي ايجاد بستر مناسب در محورهاي استان بسيار مثمرثمر دانست و ياد آور شد : مازندران با توجه به شرايط جغرافيايي خود همه ساله پذيراي هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از اين رو نبايد در چنين استاني شاهد بي نظمي و اختلال در سطح محورها و حاشيه راه هاي آن باشيم.

وی گفت: راهداران پر تلاش اين اداره كل بر اساس ماده ۷ آيين نامه حريم راهها مبني بر ريختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختماني روغن موتور و نظاير آن و يا نصب و استقرار تابلو يا هر شي ديگر در راه ها و حريم قانوني آنها در داخل و خارج محدوده ي قانوني شهر ها و همچنين هرگونه عمليات كه موجب اخلال در امر تردد وسايل نقليه مي شود و نيز ايجاد راه دسترسي ممنوع مي باشد ، به انجام وظايف قانوني و سازمانی خود می پردازند.

انتهای پیام/