شناسهٔ خبر: 108149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان چالدران خبر داد:

خط کشی محور چالدران - خوی به طول ۴۲ کیلومتر در سال گذشته

خط کشی محورهای ارتباطی آذربایجان غربی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان چالدران از خط کشی محور چالدران - خوی به طول ۴۲ کیلومتر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی،  سید هادی باقرزاده حسینی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان چالدران با تشریح اقدامات انجام گرفته این اداره در سال گذشته گفت: تسطیح و تیغ زنی راههای روستایی این شهرستان به طول ۴۵۰ کیلومتر شامل بالغ بر ۱۸۰ روستا بخش مرکزی و بخش دشتک به دفعات متعدد توسط راهداران این اداره انجام شد.

 باقر زاده حسینی اظهار داشت: انتقال پل خرپایی از شهرستان ماکو جهت استقرار در پل تخریب شده قرخ بلاغ بر اثر سیل، رایزنی و انعقاد قرارداد با بنیاد علوی در خصوص تحویل ۱۰۰۰ تن قیر جهت آسفالت راههای روستایی،  رایزنی و انعقاد قرارداد با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص تحویل ۲۲۰ تن قیر برای آسفالت محورهای روستایی و خط کشی محور چالدران به خوی به طول ۴۲ کیلومتر از اقدامات انجام گرفته در سال گذشته توسط این اداره است.

 وی ادامه داد: زیرسازی و آسفالت محور عیسی گولیک به طول یک کیلومتر، آسفالت محور آبگرم به ناور و شیخسیلو به طول ۲.۲۰۰ کیلومتر و زیر سازی و آسفالت راه روستایی آرخاشان به طول ۲.۱ کیلومتر بخشی از کارهای انجام شده طی یکسال گذشته در حوزه راههای روستایی بوده که برنامه ریزی در خصوص بهسازی و آسفالت محورهای روستایی به طول ۳۱ کیلومتر نیز انجام شده است.

این مقام مسئول به ترانشه برداری ، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز در محور چالدران به شوط سه راهی یومری داش و نیز محور روستایی امام قلی کندی اشاره کرد و گفت : در سال گذشته ۶۵ عدد پایه تابلو علائم و ایمنی تعمیر و بازسازی شد.

باقرزاده از نصب ۳۵ عدد تابلو و علائم ، تسطیح و تیغ زنی ۱۴۴ کیلومتر جاده مرزی ، چاله پرکنی به مقدار ۱۵۰ تن با آسفالت سرد و ۲۸۰ تن آسفالت گرم ، تعمیر و مرمت محل های تخریبی ناشی از بارش باران و وقوع سیل در کلیه محورهای اصلی ، فرعی و روستایی ، ۱۶ میلیون متر مکعب برفروبی و ۳۱۰۰ تن شن و ماسه و نمک و ۱۴۴ کیلومتر برفروبی در نوار مرزی به عنوان سایر اقدامات مهم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

انتهای پیام/