شناسهٔ خبر: 108156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام ۳۹ هزار  معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه سنگین در استان اردبیل

معاینه فنی معاون حمل ونقل  اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از انجام  بیش از ۳۹ هزار معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در سال ۱۴۰۰ در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، رضا شیرین زاده در بازدید از مرکز معاینه فنی در شهرستان پارس آباد افزود : از تعداد وسایل  نقلیه مذکور تعداد ۵ هزار و ۲۵۷ خودرو در معاینه اول مردود  شده  و تعداد  ۳۳هزار ۹۵۷ وسیله نقلیه یعنی ۸۶ درصد وسایل نقلیه در مرتبه اول و یا در مراحل بعدی قبول شده اند.

وی با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک،سنگین ،نیمه سنگین و موتورسیکلت موظف هستند در دوره های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی ،ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی  اقدام نمایند عنوان کرد : هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو ها و  افزایش ایمنی  تردد خودروها می باشد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد:از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و ۱ مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

شیرین زاده  مدت اعتبار برگه های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین ونیمه سنگین با عمر ده سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود:این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ده سال برابر ۳ ماه می باشد.

وی معاینه فنی به معنای انجام بازدیدهای کارشناسی و آزمونهای فنی برای تأیید سلامت فنی، صحت عملکرد تجهیزات و سامانه های ایمنی و انطباق میزان انتشار آلایندگی وسایل نقلیه موتوری با شاخصهای مصوب محیط زیستی، مبتنی بر استانداردهای مصوب ملی ، منطقه ای یا جهانی را از وظایف مهم مراکز معاینه فنی برشمرد و تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک  دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال می باشد.

انتهای پیام/