شناسهٔ خبر: 108181 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی اعلام کرد:

تسهيل سفر از جنوب كشور به استان های شمالی با محور گرمسار- فيروزكوه

شرکت ساخت معاون وزير راه و شهرسازی در بازديد از زيرساخت‌های حمل و نقل سمنان از تسهيل سفر از جنوب كشور به استان‌های شمالی با محور گرمسار- فيروزكوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مديرعامل شركت ساخت و توسعه، به همراه مطهری نماینده شهرهای آرادان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی و استاندار استان سمنان در سفر به این استان از محورهای گرمسار- سیمین دشت، تقاطع آرادان و آزادراه گرمسار- سمنان بازدید كرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول محور گرمسار- سیمین دشت را ۵۶ كیلومتر اعلام كرد و گفت:‌ این محور در اتصال شبكه مركزی راه های كشور به شبكه شمالی كارایی فرامنطقه‌ای دارد كه با توجه به احداث آزادراه قم- گرمسار مسافت و زمان سفر از شهرهای جنوبی كشور به استان‌های شمالی و شمال شرقی را كاهش می‌دهد.

وی طول این محور در استان سمنان را ۱۸ كیلومتر دانست و افزود:‌ طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰ كیلومتر از این محور در استان سمنان با تامین اعبتار مورد نیاز به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

خادمی اظهار کرد: به منظور بهره‌برداری هرچه سریعتر این محور با اولویت‌بندی و تامین ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز، محور تکمیل می‌شود و در مرحله بعد پل ورودی به این جاده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه در ادامه از تقاطع غیرهمسطح آرادان بازدید كرد و بیان داشت: این تقاطع در محور تهران- گرمسار- سمنان- دامغان قرار دارد و از نظر اتصال شهر آرادان به بزرگراه تهران- مشهد قابل توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این تقاطع در محل تلاقی جاده تهران - سمنان با محور منتهی به شهر آرادان واقع شده که تکمیل آن نقش مهمی در رفع گره ترافیکی محدوده دارد.

خادمی ادامه داد: این تقاطع در مجموع چهار كیلومتر است و دارای دو دستگاه پل با دهانه ۱۴ متری است كه در باندهای رفت و برگشت محور گرمسار- سمنان احداث می‌شود.

وی در خصوص حجم عملیات اجرایی این تقاطع نیز توضیح داد و گفت: به منظور احداث این تقاطع ۳۶ هزار متر مكعب خاكبرداری، ۳۸ هزار متر مكعب خاكریزی و ۲۱ هزار متر مكعب اساس صورت می گیرد و در آن ۲۱ تن آسفالت و شش هزار متر مكعب بتن ریزی انجام می‌شود.

خادمی در ادامه این سفر از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل گرمسار تا سمنان بازدید كرد و اظهار داشت: آزادراه حرم تا حرم حدفاصل قم تا مشهد به طول ۹۳۰ كیلومتر است كه محدوده قم تا گرمسار به طول ۱۴۵ كیلومتر به بهره برداری رسیده است و عملیات اجرایی حدفاصل گرمسار تا سمنان در حال اجرا است.

وی با تاكید بر اهمیت این آزادراه در اتصال سه شهر بزرگ تهران، قم و مشهد به شبكه آزادراهی، گفت: این آزادراه شهرهای مهمی چون گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور را به شبكه آزادراهی متصل می‌كند و مراكز استانی را به عنوان قطب‌های صنعتی در سطح ملی به یكدیگر متصل كرده و اتصال شرق و غرب كشور به یكدیگر را فراهم می‌كند.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول آزادراه گرمسار- سمنان را ۱۱۵ كیلومتر اعلام كرد و افزود: این بخش از آزادراه حرم تا حرم در سه قطعه در حال اجرا است و قطعه دو این آزادراه به طول ۵۰ كیلومتر با پیشرفت فیزیكی ۲۸ درصدی در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش شركت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور، وی اعتبار مورد نیاز برای تكمیل آزادراه گرمسار- سمنان را ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: به منظور تكمیل این بخش از پروژه به طول ۵۰ كیلومتر نیز ۱۴۵۰ میلیارد تومان با سهم مشاركت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی مورد نیاز است.