شناسهٔ خبر: 108187 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش شدید باران در شمال شرق و جنوب شرق کشور/روند کاهش دما در نیمه شرقی تا روز دوشنبه/ آبهای خلیج فارس مواج و متلاطم

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی کشور طی روز جاری رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد در شمال شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی کرد و از وند کاهش دما در نیمه شرقی تا روز دوشنبه خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی ساعات امروز یکشنبه ۲۸ فروردین‌ماه و نیز روزهای آتی، گفت: امروز درشمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر و استان‌های تهران و سمنان برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت و برای مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

 گودرزی افزود: برای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، گلستان و سمنان شدت بارش پیش بینی می شود که این شرایط  در روز دوشنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال یزد و ارتفاعات استان‌های سمنان و کرمان رخ خواهد داد.

به گفته گودرزی سه شنبه در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی این بارش ها ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: طی این مدت به سبب کاهش دما در اتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی بارش ها به صورت برف خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور، بخش هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در برخی ساعات همراه با گرد وخاک خواهد بود.

وی بیان کرد: تا صبح روز دوشنبه روند کاهش دما در نیمه شرقی، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز را شاهد خواهیم بود و از فردا تا روز پنجشنبه روند افزایش دما در این مناطق پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز طی سه روز آینده مواج ومتلاطم خواهد بود.

گودرزی در پایان گفت: برای تهران امروز وزش باد پیش بینی می شود که در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود. همچنین در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود و بیشینه دما در تهران امروز به ۲۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.