شناسهٔ خبر: 108192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۲۰۲ پروانه اشتغال جديد در استان قم در سال ۱۴۰۰

لوگوی سازمان نظام مهندسی.png رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال گذشته تعداد ۲۰۲ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، اسماعیل اسدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰۲ پروانه اشتغال به کار جدید صادر، ۱۱۷۵ مورد تمدید و ۳۹۱ مورد نیز ارتقاء پایه یافت.

وی افزود: در سال گذشته پروانه اشتغال به کار معماران تجربی ،انبوه سازی، کاردانی های فنی و مهندسین ساختمان به ترتیب به تعداد ۶ ، ۲ ، ۳۶ ، ۱۵۴۵ فقره وفق ضوابط و مقررات موجود صادر گردیده است. همچنین مجوز فعالیت در حرفه های مرتبط با ساختمان در قالب صدور پروانه اشتغال به کار شرکت های حقوقی اعم از آزمایشگاه‌های فنی، سازندگان مسکن و ساختمان، شرکت‌های طراح و ناظر و مهندسان مشاور و غیره صادر شده است.

 رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: سازمان های نظام مهندسی  و کاردانی ساختمان موظفند ضمن اطلاع رسانی و بهره گیری حداکثری از سرویس ارائه خدمات غیر حضوری با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی نسبت به اقدامات اولیه فرآیند صدور ،تمدید و یا ارتقای پروانه اشتغال به کار اقدام کنند.