شناسهٔ خبر: 108194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شهدای پارس‌آباد مغان خبرداد:

تکمیل روشنایی باند فرودگاه پارس‌آباد مغان تا پایان ماه رمضان/ برقراری پرواز شبانه در آینده‌ای نزدیک

فرودگاه پارس آباد مدیرفرودگاه شهدای پارس‌آباد مغان گفت: با بهره برداری از روشنایی باند فرودگاه شهدای پارس‌آباد مغان در آینده‌ای نزدیک این فرودگاه در شب آمادگی پذیرش پرواز را خواهد داشت.

سید پیمان آتش زر مدیر فرودگاه شهدای پارس‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برقراری مجدد پروازهای پارس آباد مغان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده  از ۲۵ فروردین‌ماه سال جاری، دو پرواز در مسیر تهران به پارس‌آباد مغان در روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه هر هفته انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه پارس آباد مغان در ادامه با توجه به ظرفیت منطقه افزود: منطقه پارس آباد مغان این پتانسیل را دارد و در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم تا پروازهای بیشتری از این فرودگاه برقرار شود.

آتش زر در مورد برنامه‌های فرودگاه شهدای پارس‌آباد مغان در سال ۱۴۰۱ افزود: روشنایی باند فرودگاه که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا پایان ماه مبارک رمضان تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و در آینده‌ای نزدیک فرودگاه شهدای پارس‌آباد مغان در شب هم آمادگی پذیرش پرواز را خواهد داشت.

وی یکی دیگر از اقدامات فرودگاه شهدای پارس‌آباد مغان در سال جاری را برقراری عملیات سوختگیری عنوان کرد و گفت: در حال پیگیری از شرکت نفت و شرکت فرودگاه ها و استانداری هستیم تا عملیات سوختگیری فرودگاه شهدای پارس‌آباد مغان فعال شود.

آتش زر با اشاره به اینکه بیشترین مسیر پروازی این فرودگاه  تهران- پارس آباد مغان است، افزود: درحال حاضر  فقط پروازهای مسافری از این فرودگاه برقرار است ولی در طرح جامع، برقراری پروازهای کارگو  (باری) و مسافری نیز در نظر گرفته شده است که البته در شرایط فعلی پروازهای کارگو بدلیل نبود برخی زیرساخت ها انجام نمی شود.

گفتنی است، فرودگاه پارس‌آباد مغان به عنوان دومین فرودگاه قدیمی‌ استان اردبیل (بعد از فرودگاه اردبیل) در سال ۱۳۵۲ تأسیس شده است. این فرودگاه در دی ماه ۱۳۹۶ پس از چندین سال وقفه در پرواز با تلاش مسئولان دوباره راه‌اندازی شد.