شناسهٔ خبر: 108195 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام خبر داد:

۶۳ هزار تبعه خارجی پارسال از مرز مهران وارد کشور شدند

مرز.jpg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: ۶۳ هزار و ۱۴۴ نفر از اتباع سایر کشورها سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از راهداری ایلام؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: ۴۴۹ هزار و ۶۳۰ مسافر اتباع ایرانی و خارجی سال گذشته از طریق مرز بین‌المللی ‌مهران (ورود و خروج) تردد کرده‌اند.

وی افزود: طی این‌ مدت از سال گذشته ۱۹۱ هزار و ۵۲ نفر اتباع ایرانی و ۶۳ هزار و ۱۴۴ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: همچنین در این مدت ۶۸ هزار و ۷۴۴ نفر ایرانی و پنج هزار و ۱۲۶ هزار و ۶۹۰ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده اند.

دلخواه با اشاره به تردد مسافران در ایام نوروز امسال نیز یادآور شد: ۴۶ هزار و ۵۹۳ مسافر تبعه ایرانی و خارجی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فرودین از طریق مرز بین‌المللی ‌مهران (ورود و خروج) تردد کردند.

وی اضافه کرد: در این‌ مدت (۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین) ۲۳ هزار و ۵۰۹ نفر اتباع ایرانی و پنج هزار و ۲۹۸ از اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی گفت: همچنین در این مدت (ایام نوروز) چهار هزار و ۸۶۱  نفر ایرانی و ۱۲ هزار و ۹۲۵ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این افراد کسانی بوده اند که علاوه بر روادید، موافقتنامه رسمی از طرف عراق و برگه تزریق واکسن داشته اند.

دلخواه تاکید کرد: در این مدت بر اساس نظام مراقبت افرادیکه از طریق مرز مهران وارد کشور شدند، غربالگری و از آن دسته افرادیکه مشکوک به بیماری بودند، نمونه گیری به عمل آمد.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/