شناسهٔ خبر: 108199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

مصوبات ستاد کرونا هنوز پابرجاست/ مالکان حق گرفتن حکم تخلیه ندارند

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به وام های ودیعه مسکن اعطا شده توسط وزارت راه و شهرسازی با مصوبه ستاد کرونا گفت: تا پایان آذرماه سال گذشته، ۸۸ هزار فقره وام ودیعه به مستاجران تهرانی داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به پابرجا بودن مصوبات ستاد کرونا گفت: طبق اعلام اتحادیه مشاوران املاک و بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی هیچ مالکی حق دریافت حکم تخلیه واحد مسکونی مستاجر یا مستاجران خود را ندارد.

وی در خصوص وضعیت بازار اجاره در تهران گفت: بالتبع بازار از وضعیت ساخت واحدهای مسکونی، وام های تسهیلات خود مالکی و وام های بافتهای ناکارآمد متاثر خواهد شد و ساخت و ساز تا یکسال آینده به وضعیت بهتری خواهد رسید و نرخ اجاره ها افزایش جهشی نخواهد داشت.

محبت خواه گفت: هیچ مالکی حق افزایش اجاره بیش از نرخ مصوب و یا حق گرفتن حکم تخلیه منزل مستاجرین را ندارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استا ن تهران با اشاره به پابرجا بودن مصوبات دوران کرونا و شکننده بودن وضعیت کرونا در تهران گفت: برای گذار کامل از مشکلات دوران کرونایی می بایست با تامل و صبر و همدلی بیشتری حرکت کنیم، هرگونه افزایش قیمت خود سرانه، تبعات منفی برای همه اقشار جامعه حتی خود موجران خواهد داشت، بسیار ساده دلانه است  که موجران به افزایش قیمت به چشم برگ برنده نگاه کنند، اقتصاد موضوع پیچیده و درهم تنیده ای است که مسکن از ارکان مهم آن است.