شناسهٔ خبر: 108203 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

تخلیه نگله ۴۳۷ تنی وارداتی در بندر شهید رجایی/ انتقال محموله با رعایت شیوه‌نامه‌های باربرداری ترافیکی به محوطه بندری

تخلیه نگله یک نگله سنگین وارداتی با وزن ۴۳۷ تن با رعایت تمام الزامات ایمنی وشیوه‌نامه‌های محمولات باربرداری ترافیکی از کشتی تخلیه و به یکی از محوطه‌های منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی منطقه شد.

منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام خبر تخلیه موفق یک نگله سنگین (نگله واحد شمارش کالا) در بندر شهید رجایی، گفت: این محموله وارداتی که ۳۲.۳ متر طول، ۵.۴ متر ارتفاع، ۴.۱ متر عرض وزنی معادل ۴۳۷ تن برخوردار بود، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های باربرداری محمولات ترافیکی از کشتی تخلیه شد.

وی با اشاره به مراحل عملیات جابه‌جایی این محموله افزود: این نگله با استفاده از یک دستگاه جرثقیل ۱۲۰۰ تنی با به‌کارگیری ۲۵ نیروی انسانی و با رعایت کامل کارگوپلن (نقشه چیدمان کالا در زمان تخلیه و بارگیری) به صورت استاندارد و کاملا ایمن در مدت زمان هشت ساعت از روی کشتی به کنده انتقال یافت.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این محموله سنگین پس از انتقال بر روی کشنده‌های بوژی که از قبل بر روی اسکله ۱۳ مستقر شده بود، قرار گرفته و پس از مهاربندی کامل آن با رعایت کامل الزامات ایمنی به محوطه‌های بندری منتقل شد.

خرمشکوه یادآور شد: این محموله‌ پروژه‌ای که به عنوان کالاهای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود، پس از انجام مراحل تشریفات بندری و گمرکی به مقاصد مورد نظر انتقال می‌یابد.

یادآوری می‌شود، «نگله» کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است.