شناسهٔ خبر: 108212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تخصیص اعتبار صورت می پذيرد :

نصب ۲۰ كيلومتر نيوجرسي در محورهاي ارتباطي مازندران

مازندران - راهداری رئيس اداره ايمني و حريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : در صورت تخصیص اعتبار سال جاری، عملیات نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی در راه های مازندران با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،محسن یمینی ارتقاء امنیت جاده ها را مهم ترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و تاکید کرد : با توجه به تردد سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر در جاده های مازندران و بالا بودن میزان تصادفات ، یکی از راه های کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جاده ها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.

وی هدف عملیاتی نمودن این پروژه مهم را  ارتقای ایمنی مسافران و رانندگان عنوان نمود و گفت: نیوجرسی اگر چه انعطاف کمتری در مقایسه با گاردریل دارد ولی هنگام برخورد کناره ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می گردد.

رئيس اداره ايمني و حريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: محورهاي ارتباطي ساری- قائمشهر، آمل –محمود آباد ، آمل –بابل ، نقاط پرتگاهی  محور هراز از جمله محورهايي بودند كه عمایات نصب نيوجرسي در آنها صورت پذیرفت.

 یمینی به تاثير مثبت اقدامات ايمن سازي راه ها در كاهش سوانح رانندگي اشاره و خاطر نشان كرد: این اداره کل نسبت به این مهم اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده که از جمله می‌توان به اجرای عملیات خط‌کشی، رنگ‌آمیزی دهانه تونل‌ها، نصب تابلو وعلائم ایمنی و نصب نیوجرسی در نقاط پرتگاهی اشاره کرد.

وی در خاتمه نیز عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مکرر و پیگیری‌های مستمر به منظور اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها مبنی بر حفظ حریم راه‌ها اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/