شناسهٔ خبر: 108234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تحویل ۲۵۳ هکتار اراضی ملی در شهرستان لردگان به راه و شهرسازی استان

اراضی لردگان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تحویل ۲۵۳ هکتار اراضی ملی در شهرستان لردگان به اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت تحویل اراضی ملی شهرهای سردشت و لردگان با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و فرماندار شهرستان لردگان، گفت: در این جلسه مقرر شد ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی در شهر سردشت تحویل اداره کل راه و شهرسازی شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و لزوم تأمین زمین جهت اجرای این طرح در نقاط مختلف استان، افزود: در شهر لردگان با کمبود زمین جهت اجرای طرح های حمایتی مسکن مواجه بودیم و با پیگیری های مختلف، برنامه ریزی برای تحویل ۵۱ هکتار اراضی ملی در شهر لردگان به اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت. مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در این جلسه پس از بازبینی نقشه اراضی و توضیحات فرماندار این شهرستان، با همکاری مدیرکل منابع طبیعی استان ۱۷ هکتار به اراضی تحویلی افزوده شد و در مجموع ۶۸ هکتار از اراضی ملی شهر لردگان تحویل این اداره کل خواهد شد.

مقصودی افزود: با تحویل این اراضی تاحد زیادی مشکل تأمین زمین در لردگان رفع می شود و پس از الحاق و تهیه طرح های تفکیکی، جهت ساماندهی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۴۰۸ هکتار اراضی ملی در سطح استان توسط اداره کل منابع طبیعی استان به راه و شهرسازی تحویل شده است.