شناسهٔ خبر: 108248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقا ایمنی جاده ها صورت می پذیرد :

عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۹۰ کیلومتر از راه‌‌های روستایی مازندران

مازندران - راه روستایی خشواش معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي مازندران اظهار داشت: در راستای ایمن سازی محورهای روستایی استان اجرای عملیات لکه گیری و روکش و بهسازی محورهای آسفالتی بالغ بر۹۰ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، محسن محمدنژاد خاطر نشان ساخت: جاده‌های ارتباطی مازندران به دلیل حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه، از جاده‌های با اهمیت ویژه در حوزه حمل و نقل میباشد.

وی افزود: استان مازندران در حال حاضر ۷ هزار و ۸۴۴کیلومتر راه روستایی دارد که حدود ۵۶ درصد آن آسفالت و   ۴۴ درصد دیگرشوسه و خاکی است و نیاز به ۲۳۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت روستاهای بالای ۲۰ خانوار به طول ۱۱۷۹ کیلومتر میباشد که در صورت ابلاغ اعتبارات از منابع ملی و استانی و براساس اولویت های استانی و شهرستانی، نسبت به تکمیل عملیات راهسازی و روکش آسفالت آنها اقدام خواهد شد.

محمد نژاد گفت: از نظر جمعیت حدود۱میلیون ۲۶۸ هزار و۸۱۳ نفر از خانوار روستایی استان از نعمت راه روستایی آسفالتی  بهره مند هستند که حدود   ۹۵  درصد از اهالی روستاهای استان را شامل می شود.

معاون فنی و راههای روستایی عنوان کرد : بهسازی راه‌های روستایی، تسریع در پیشرفت راه‌ها و شریان‌های اصلی و رسیدگی به مشکلات این بخش بویژه حوزه حمل نقل بسیار مهم و از دغدغه‌های عمرانی این اداره کل می باشد زیرا معتقدیم راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان شده و تمایل آنها را به زندگی در روستا افزایش می‌دهد.

وی در خصوص پروژه های ابلاغی اظهار نمود : هم اکنون تعداد ۳۶۷ پروژه راه روستایی از محل اعتبارات استانی به این اداره کل ابلاغ گردید که از محل اعتبارات مناطق محروم تعداد ۷۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال و تخصیص ۷۳۱میلیارد ریال نسبت به انعقاد قرارداد و اجرای پروژه در حال اقدام می باشد.