شناسهٔ خبر: 108271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راهداری استان اردبیل خبر داد:

لکه گیری ۱۷۶ هزار متر مربع از راههای استان اردبیل

روکش و بهسازی اسفالت خراسان جنوبی 2.jpg رئیس اداره نگهداری راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:۱۷۶ هزار متر مربع از راههای استان در سال گذشته لکه گیری و رفع چاله شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، جابر معظم نژاد در بازدید از عملیات لکه گیری بزرگراه اردبیل- مشگین شهر با بیان اینکه بهسازی و ارتقای ایمنی راههای روستایی با هدف تسهیل در رفت و آمد داد و ستد آنها ازاولویت های مهم راهداری است افزود:از این میزان لکه گیری بیش از ۱۱۶ هزارمتر مربع در راههای اصلی وفرعی همچنین۵۹ هزار متر مربع نیز در راههای روستایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده راهداران ۶۹ هزار متر مکعب از راههای شنی وشانه راهها را شن ریزی کرده اند گفت:در راستای ارتقای ایمنی جاده راهداران ۴ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری در راههای اصلی ،فرعی و روستایی انجام داده اند.

رئیس اداره نگهداری راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل در راستای تردد ایمن وسایل نقلیه روکش آسفالت ۳۲ کیلومتر از راههای استان را در سال گذشته یادآور شدو اظهارکرد:درمدت یاد شده بیش از ۸ هزار کیلومتر از حریم راههای استان توسط راهداران تسطیح شده است.

معظم نژاد نگهداری ۵هزار متر از تونلها،تعمیر ۳۸ عدد ابنیه فنی و پل ها ،تنقیه ولایروبی ۱۷۰۰ دستگاه از پل ها،اصلاح وبازسازی ۶ هزار کیلومتر از کانال های طرفین راهها،زهکشی ۱۹ هزار متر مکعب پل های بزرگ و همچنین اجرار ۲۲ هزار قشر رگلاژی را از اقدامات مهم اداره نگهداری در سال ۱۴۰۰ برشمرد و عنوان کرد:۱۷ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ ها در راههای استان انجام شده است.

وی از انجام ۵۰۰ هزار کیلومتر باند برفروبی در راههای اصلی ،فرعی و روستایی در استان خبردادوتصریح کرد:راهداران در سال گذشته بیش از ده هزار متراز راههای آسفالته را درزگیری کرده اند.