شناسهٔ خبر: 108273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

وضعیت مطلوب روند اجرای نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

حسین علی مقصودی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از وضعیت مطلوب روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با توجه به ارزیابی استان ها در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و معاونین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در حاشیه جلسه مدیران کل استان ها با وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به این مطلب، گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف زمین بسیار حائز اهمیت است که خوشبختانه در استان ما تاکنون با تلاش همکاران و همچنین همکاری دستگاه‌های متولی، بیش از ۳۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح در ۲۶ شهر تأمین شده است و با توجه به برنامه سالانه، زمین برای تعهد اجرای طرح بیش از دو سال در استان پیش بینی شده است.

وی افزود: در این جلسه به تأکید ریاست جمهوری و مکاتبه وزیر راه و شهرسازی با استانداران نیز اشاره شد که دستگاه های اجرایی مکلفند زمین های مازاد دستگاه ها را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در این جلسه ده روز برای وارد کردن زمین های تعیین تکلیف شده و همچنین پروژه های آغاز شده در سامانه نهضت ملی مسکن استان ها فرصت داده شد.

مقصودی با اشاره به پایان زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن در فروردین ماه، گفت: در کشور بیش از پنج میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت نام کرده اند که سه میلیون و ۳۲۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند و سهم استان ما در ثبت نام طرح، تعداد ۶۰ هزار و 724 متقاضی بوده است و از این تعداد، تاکنون ۳۱ هزار و ۱۱۶ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند.

وی به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل مرحله پالایش متقاضیان و فرصت دو ماهه به استان ها برای پالایش و پیگیری روند شروع ساخت واحدها اشاره کرد و افزود: در این نشست به مدیران کل استان ها توصیه شد؛ کمترین سخت گیری را در پالایش متقاضیان به کار گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان صندوق ملی مسکن را از موضوعات مطرح شده در جلسه عنوان کرد و ادامه داد: صندوق ملی مسکن ظرفیتی است که برای این طرح مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اینکه بخشی از سود اقساط برگشتی مسکن مهر و درصدی از درآمد بخش‌های خاص دولتی به این صندوق واریز می شود؛ می تواند راهگشای این طرح در کمک به اقشار کم‌درآمد برای سود تسهیلات و آورده آنان باشد.

مقصودی به نقل از وزیر راه و شهرسازی برنامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در دو بخش دو میلیونی عنوان کرد؛ تا بتوان در پایان دولت سیزدهم وعده دولت را در خصوص مسکن به مرحله عمل رساند و گفت: در این نشست با مدیران کل راه و شهرسازی توافق صورت گرفت که حداکثر تا مردادماه عملیات اجرایی شدن ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود.