شناسهٔ خبر: 108287 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان/ مشکلی بابت تامین زمین نداریم

امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان خبر داد و گفت: ما هیچگونه مشکلی بابت تامین زمین نداریم.

امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت پالایش ثبت‌نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: حوزه شرق استان سمنان ۷ شهر شامل ۲ شهرستان و ۵ شهر دارد که ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون کار پالایش شرایط ۱۱ هزار نفر (حدود ۸۰ درصد مجموع ثبت‌نامی‌ها) انجام شده است.

وی افزود: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۲۴۳۲ نفر تشکیل پرونده داده‌اند و برای واریز وجه به بانک عامل معرفی شده‌اند. برای اجرای این طرح در طی ۴ سال، ۲۳۳ هکتار به عنوان زمین مورد نیاز پیش‌بینی شده است که تاکنون ۱۱۳ هکتار (حدود ۴۸ درصد از کل زمین‌های مورد نیاز) آن تامین شده است و تامین ۹۸ هکتار دیگر را هم در دست اقدام داریم و در کل از بابت تامین زمین مشکل خاصی نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۷۵۶ واحد مسکونی در شرق استان سمنان آغاز شده و ۴۳۲ واحد هم از پروژه‌های مساکن مهر فاقد متقاضی که نیمه‌تمام مانده بود، با تبدیل به نهضت ملی مسکن، اکنون متقاضی دارد و در مجموع عملیات اجرایی ۱۱۸۸ واحد مسکونی آغاز شده و یا در حال انجام است.

عمیدی ادامه داد: برای ساخت واحدها هم فراخوان ارزیابی کیفی دادیم که ۱۱ مورد از انبوه‌سازان در آن شرکت کردند و ۹ مورد از آنها رتبه لازم را کسب کردند و انشاءالله در شورای مسکن مصوب می‌شود تا ما بتوانیم آنها را در ساخت واحدها مشارکت دهیم.

وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در پالایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدها، گفت: ظرف یک ماه آینده پالایش کامل متقاضیان انجام خواهد شد و زمین مورد نیاز برای ۴ سال آینده هم تا دو ماه دیگر تامین خواهد شد. خوشبختانه اکثر زمین‌هایی که تامین کرده‌ایم، زمین‌های دولتی است و هیچگونه معارضی ندارند و در حال حاضر هم با همکاری سازمان ثبت اسناد، مشغول تفکیک قطعات برای آن هستیم تا آن را به انبوه‌سازان واگذار کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان همچنین با بیان اینکه بیشترین تعداد متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان، مربوط به شهرستان شاهرود است، اعلام کرد: به‌زودی فعالیت اجرایی برای ساخت واحدهای مسکونی طرح در این شهرستان در ۱۳۸ هکتار آغاز خواهد شد.