شناسهٔ خبر: 108301 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان پزشکی قانونی

نشست خبری ریس سازمان هواپیمایی کشوری به منظور گسترش ارتباطات علمی و در راستای افزایش تعاملات دو دستگاه، تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان هواپیمایی کشوری و پزشکی قانونی کشور امضا و مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان پزشکی قانونی کشور که به امضای محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور رسیده است با حضور نمایندگان دو سازمان مبادله شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه، گسترش ارتباطات علمی، هم افزایی و همفکری، تبادل دانش و تجربیات و همکاری‌های اجرایی برای توسعه فناوری‌ها و دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای تولید دانش است.

همچنین بهره‌مندی و استفاده متقابل از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربی هر دستگاه در زمینه افزایش ایمنی پرواز و مدیریت بحران در سوانح و حوادث هوایی در جهت ارائه خدمات شایسته و موثر و همچنین همکاری‌های دو جانبه آموزشی و پژوهشی بین دو سازمان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

لازم به ذکر است همکاری در خصوص انجام آزمایشات آنی پزشکی از خدمه پروازی در راستای افزایش ایمنی پروازها، همکاری برای ایجاد بانک مرجع DNA مورد نیاز خدمه پروازی، معاینه متوفیان و تعیین زمان فوت، هماهنگی و اعلام بلافاصله حوادث و سوانح که نیاز به حضور پزشکی قانونی دارد، همکاری در جهت دریافت و ارسال نمونه‌های ژنتیک بستگان فوت شده حوادث داخلی و خارجی و همکاری‌های دو جانبه آموزشی و پژوهشی از جمله مفاد و تعهدات تفاهم‌نامه مشترک است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مدت اعتبار این تفاهم‌نامه ۵ سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است.