شناسهٔ خبر: 108310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان خبرداد:

الکترونیکی شدن بارنامه های حمل و نقل کالا در مازندران

مازندران- مهندس جهانیان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران ازحذف فيزيك بارنامه از سیستم حمل‌ ونقل جاده‌ای استان و الکترونیکی شدن بارنامه ها بر اساس دستورالعمل سازمان متبوع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از  مازندران ، حسن جهانیان عنوان کرد: شركتهاي حمل ونقل كالاي بزرگ مقياس هوشمند و سراسري از ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ، شركت‌هاي حمل ونقل كالاي استاني از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ و شركتهاي حمل ونقل داخلي كالا از بیستم فروردین ماه سال جاری  اقدام به حذف  فيزيك بارنامه نموده و شرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند درخواست حواله بارنامه و تخصيص شماره سريال بارنامه را اجرایی می نمایند.

وی تصریح کرد: از بیستم فروردین ماه سال جاری فيزيك بارنامه شرکت‌های حمل و نقل كالا حذف شده است وبراساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بارنامه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود لذا شرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند درخواست حواله بارنامه و تخصيص شماره سريال بارنامه را اجرا خواهند نمود.

جهانیان گفت: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی‌کردن اسناد حمل کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران افزود: شرکت‌های حمل و نقل باید نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه‌های مربوطه براساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام و درصورت درخواست رانندگان محترم تصویری از داده‌های بارنامه‌های مذکور را به نحو مقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار بدهند.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود يك ميليون و ۴۹۵ هزار و۶۸۰ برگ بارنامه توسط ۱۳۴ شرکت حمل ونقل کالای استان صادر شد که با الکترونیکی شدن بارنامه در سطح کشور، علاوه بر صرفه‌جویی ریالی در چاپ بارنامه، گردش کار دریافت خدمات حمل و نقل کالا با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

جهانیان خاطر نشان ساخت: صدور اسناد حمل الکترونیکی کالا و حذف فیزیک بارنامه، آغازی بر تحول فرآیندهای مدیریت حمل و نقل کالا بوده که برای دستیابی به حمل و نقل دیجیتال و تحقق اهداف ارائه خدمات الکترونیک انجام می‌شود و موفقیت این طرح، همراهی تمامی دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای از جمله رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی را می‌طلبد.

انتهای پیام/