شناسهٔ خبر: 108323 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

شروع عملیات اجرایی ۸۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در جنوب فارس تا دو ماه دیگر/ ۲۵۶۸ نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان فارس از شروع عملیات اجرایی ۸۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در جنوب فارس تا ۲ ماه دیگر خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵۶۸ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده‌اند.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب فارس (لارستان) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت پالایش ثبت‌نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: تا الان بالغ بر ۳۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در جنوب فارس ثبت‌نام کرده‌اند که پس از پالایش انجام شده از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۸۱ نفر حائز شرایط تشخیص داده شده‌اند. البته با توجه به اینکه پالایش‌ها همچنان ادامه دارد، ممکن است بر این تعداد افزوده شود.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم از کل ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن در جنوب فارس مربوط به شهر لار بوده است، افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از این شهرستان در طرح ثبت نام کردند. ضمن اینکه از میان کل واجدان شرایط تاکنون ۲۵۶۸ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن در جنوب استان فارس برای مدت ۴ سال از پیش‌بینی اولیه که حدود ۱۶ هزار و ۶۲۴ نفر بود، بیشتر شود و تقریبا به ۲۰ هزار نفر متقاضیِ حائز شرایط برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب فارس (لارستان) اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی این تعداد متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۴۵۰ هکتار زمین خالص است که خوشبختانه تا الان ۹۰۰ هکتار زمین شناسایی، انتخاب، تامین و به محدوده خدمات شهری الحاق شده است اما بعضا برخی مناطق آن کوهستانی است و قابلیت بارگزاری ندارد و یا بعضی جاها در حریم لوله گاز یا برق یا آب یا چاه‌های آب است ولی امیدواریم بیش از مقداری که زمین برای طرح نیاز داریم، چیزی در حدود ۵۰۰ هکتار را بتوانیم تامین کنیم.

شبانی از صدور ۹۰۰ فقره پروانه برای ساخت‌های واحدهای مسکونی یادشده تاکنون خبر داد و گفت: بعضی از پروژه‌ها به طبقه هفتم یا بعضا به نازک‌کاری رسیده است که اینها در مجموعه حدود ۴۰۰ واحد است. امیدواریم تا یکی، دو ماه آینده تقریبا نیمی از تعهد ۴ ساله‌مان را در طرح نهضت ملی مسکن که حدود ۸۰۰۰ واحد می‌شود، شروع کنیم و حداکثر ظرف ۲ سال آن را به اتمام برسانیم.