شناسهٔ خبر: 108339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بار کامیون حامل مرغ غیربهداشتی و بدون بارنامه در قزوین به مقصد نرسید

علیرضا معیری پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی و توقیف خودروی یخچال‌دارحامل مرغ غیربهداشتی، دارای اضافه تناژ و بدون بارنامه در راه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری پور افزود: صبح امروز کارشناسان این اداره کل در جریان بازرسی از خودروهای عبوری با استفاده از  سامانه WIM(توزین در حین حرکت) با مشکوک شدن به یک دستگاه کامیون، موضوع را به ماموران پلیس راه گزارش داده و خودروی مورد نظر با همکاری پلیس متوقف شد.

وی اضافه کرد: پس از بازرسی های بیشتر مشخص شد کامیون مربوطه علاوه بر حمل بار بیش از حد مجاز و بدون بارنامه شرایط بهداشتی حمل محموله مرغ را نیز دارا نبوده است.

معیری پور ادامه داد:این محموله۱۰تنی که از مبداء غرب به مقصد مرکز  کشور در حال حرکت بود ضمن معرفی به پایانه بار استان به منظور آزمایش های تکمیلی و تعیین تکلیف نهایی تحویل دامپزشکی و کلانتری شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین  ضمن قدردانی از همکاری پلیس راه در توقف و برخورد با این محموله با اشاره به مزایای سامانه WIM در کشف و شناسایی سریع بارهای غیرمجاز گفت:در این سامانه که جهت اندازه گيری وزن تريلرها و کاميون های حمل بار در حين حرکت به تفکيک محورهای مختلف  طراحی شده، یک دستگاه ترددشمار جاده ای جهت تشخيص تردد کامیون های عبوری وجود دارد که با دستگاه WIM در ارتباط است.

به گفته معیری پور وزن  خودروی عبوری تشخيص داده شده توسط WIM اندازه گيری شده و در صورت تجاوز از استاندارد، تخلف مورد نظر ثبت شده و تصوير پلاک خودروی متخلف و نيز شماره پلاک استخراج شده از تصوير به رایانه مرکزی  منتقل می شود و با توجه به همکاری که بين پليس راه و اداره کل حمل و نقل جاده‌اي وجود دارد تخلف اضافه بار در اختيار پليس قرار می گيرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود :اندازه گیری وزن بار در حال حرکت تنها مزیت این سامانه نیست بلکه جلوگیری از تخریب راه‌ها و اعمال مقررات و جمع آوری اطلاعات ترافیکی از دیگر اهداف بکارگیری سامانه WIM است.