شناسهٔ خبر: 108349 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نشست هم اندیشی مهندسی ارزش، در مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی

نشست هم اندیشی مهندسی ارزش در مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: تجارب اجرایی پروژه‌های مهندسی ارزش در سازمان‌ها و شرکت بررسی شد و مصادیق اجرایی به جهت جاری سازی دستورالعمل مهندسی ارزش در الویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فاطمه سادات حمیدیان رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی درنشست این مرکز با  اعضای شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و چند مجموعه مهندس مشاور در راستای اجرای مهندسی ارزش به بررسی مشکلات و مسائل پیش رو در اجرای این موضوع در سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی پرداختند.

حمیدیان بیان کرد: تجارب اجرایی پروژه های مهندسی ارزش در سازمان‌ها و شرکت بررسی شد و مصادیق اجرایی به جهت جاری سازی دستورالعمل مهندسی ارزش در الویت قرار دارد.

مدیرمرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ که مزین به تولید دانش بنیان است تصریح کرد: به منظور کمترشدن هزینه ها با تغییر روش اجرا و حرکت به سمت دانش بنیان کردن پروژه ها درمهندسی ارزش باید اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: گزارشی مدون از انجام موضوعات و پروژه‌های مهندسی ارزش در شرکت ساخت و توسعه و سازمان بنادر برای ارائه به مقام عالی وزارت تهیه و تدوین شود.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی افزود: موضوع بعدی ضرورت برنامه ریزی مهندسی ارزش در پروژه‌های مطالعاتی، نیمه تمام و پروژه‌های تطویل یافته خواهد بود.